مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

912
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 97

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش, بررسی تأثیر خصوصیات فردی و خصوصیات مختص به برند بر قصد خرید مصرف کنندگان و درنهایت طراحی مدل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی موجود در بازار ایران است. روش شناسی: پژوهش حاضر, به روش توصیفی-همبستگی است که از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری در این تحقیق, خبرگان ورزشی می باشند که با سرشماری به جمع آوری اطلاعات از نمونه تحقیق پرداخته شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه کومار و همکاران (2009) استفاده شده است که روایی مدل و رابطه بین متغیرهای پژوهش با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد تأیید قرار گرفت. یافته ها: نتایج تحقیق نشان می دهند خودپنداری افراد بر گرایش آن ها به برندهای خارجی پوشاک ورزشی نقشی ندارد, ولی نیاز به منحصر به فرد بودن بر گرایش افراد به برند مؤثر بوده است, از طرفی گرایش به برند بر هر دو بعد ارزش احساسی و کیفیت درک شده برندهای خارجی پوشاک ورزشی تأثیر مثبتی دارد. همچنین نتایج نشان می دهند افزایش گرایش به برند, کیفیت درک شده و ارزش احساسی درک شده توسط مصرف کننده باعث افزایش قصد خرید آن ها می شود. نتیجه گیری: تولیدکنندگان داخلی باید برند محصولات خود را توسعه دهند, همچنین فروشندگان پوشاک ورزشی باید اقدام به عرضه برندهای معروف پوشاک ورزشی خارجی در فروشگاه خود نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، یاسر، میرزازاده، زهراسادات، و عظیم زاده، سیدمرتضی. (1397). تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش، 7(3 (پیاپی 15) )، 88-97. SID. https://sid.ir/paper/375254/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی یاسر، میرزازاده زهراسادات، عظیم زاده سیدمرتضی. تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1397؛7(3 (پیاپی 15) ):88-97. Available from: https://sid.ir/paper/375254/fa

    IEEE: کپی

    یاسر احمدی، زهراسادات میرزازاده، و سیدمرتضی عظیم زاده، “تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 7، no. 3 (پیاپی 15) ، pp. 88–97، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button