مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش میزان رضایت مندی کاربران از کیفیت عملکردی فضای آموزشی با تأکید بر ارتقاء بهره وری مراکز آموزشی دانشگاهی، مورد مطالعاتی: دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 51

چکیده

 کیفیت محیط, یکی از پارامترهای مؤثر بر بهره وری دانشگاه ها است و سنجش میزان رضایت مندی دانشجویان از کیفیت فضای آموزشی, معیاری کلیدی در سنجش کیفیت محیط, می باشد. در پژوهش حاضر, با به کارگیری روش ارزیابی پس از بهره برداری, به عنوان یکی از روش های معتبر در ارزیابی فضاهای مصنوع, به بررسی این عوامل, در میان دانشجویان مشغول به تحصیل دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز, به عنوان بزرگ ترین و جامع ترین مرکز آموزش معماری منطقه, پرداخته شده است. این پژوهش, با هدف ارتقا بهره وری فضاهای آموزشی, به شناسایی راهکارهای افزایش میزان رضایت مندی کاربران از کالبد معماری, و ارتقا کیفیت محیط آموزشی, پرداخته است. مطالعه, در قالب یک تحقیق کاربردی, در دو فاز مطالعه کیفی و کمی, با بهره گیری از اسناد و منابع کتابخانه های و میدانی صورت گرفته است. نتایج تحلیلی در نرم افزار SPSS نشان داد, کیفیت محیطی, معلول مجموعه عواملی است که جهت ارتقاء سطح آن, که به واسطه افزایش میزان رضایت مندی دانشجویان از فضای آموزشی و بهبود بهره وری, تأمین می شود, توجه به همه این مجموعه عوامل الزامی است. نتایج حاصل, مبین آن است که نمود نمادها و ارزش های فرهنگی و القای حس مکان, در مرحله نخست توجهات دانشجویان مشغول تحصیل در این دانشکده بوده است و چگونگی مکان یابی سایت مجموعه و گستردگی امکان بهره گیری از امکانات زیرساختی شهری در سطح کلان شهر بر مطلوبیت فضا از دیدگاه کاربران تأثیر مستقیم و مثبت داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بدری بنام، نسیبه، موسوی، میرسعید، اکبری نامدار، شبنم، و ایران زاده، سلیمان. (1399). سنجش میزان رضایت مندی کاربران از کیفیت عملکردی فضای آموزشی با تأکید بر ارتقاء بهره وری مراکز آموزشی دانشگاهی, مورد مطالعاتی: دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. معماری و شهرسازی آرمان شهر، 13(32 )، 37-51. SID. https://sid.ir/paper/375534/fa

    Vancouver: کپی

    بدری بنام نسیبه، موسوی میرسعید، اکبری نامدار شبنم، ایران زاده سلیمان. سنجش میزان رضایت مندی کاربران از کیفیت عملکردی فضای آموزشی با تأکید بر ارتقاء بهره وری مراکز آموزشی دانشگاهی, مورد مطالعاتی: دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. معماری و شهرسازی آرمان شهر[Internet]. 1399؛13(32 ):37-51. Available from: https://sid.ir/paper/375534/fa

    IEEE: کپی

    نسیبه بدری بنام، میرسعید موسوی، شبنم اکبری نامدار، و سلیمان ایران زاده، “سنجش میزان رضایت مندی کاربران از کیفیت عملکردی فضای آموزشی با تأکید بر ارتقاء بهره وری مراکز آموزشی دانشگاهی, مورد مطالعاتی: دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز،” معماری و شهرسازی آرمان شهر، vol. 13، no. 32 ، pp. 37–51، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button