مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگویی برای تعیین ارزش چرخه عمر مشتریان (CLV) در صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 223 | صفحه پایان 239

چکیده

 سازمان های ارایه دهنده خدمات مالی مانند سایر سازمان ها می توانند از ارزش چرخه عمر مشتری به عنوان ابزاری در جهت رسیدن به هدف های مورد نظر خود در زمینه ارتباطات با مشتریان استفاده کنند. ادبیات علمی موجود در زمینه CLV بسیار گسترده است , اما کم تر مطالعه ای خاص صنعت بانکداری صورت گرفته است. در این تحقیق با هدف ارایه الگویی برای تعیین ارزش چرخه عمر مشتریان صنعت بانکداری, مشتریان دارای حساب جاری در یکی از بانک های کشور مورد بررسی قرار گرفتند.اهداف دیگر تحقیق تعیین وزن و اهمیت نسبی شاخص های مورد استفاده در دسته بندی مشتریان بانک, تعیین رتبه CLV هریک از دسته های مشتریان و مشخص کردن استراتژی های مناسب بانک در برخورد با هر یک از دسته های مشتریان است. در ارایه الگو از سه متغیر اصلی تازگی مبادلات (تعداد روزهای سپری شده از آخرین گردش حساب مشتریان), فراوانی مبادلات (تعداد گردش های مثبت حساب مشتریان) و ارزش مالی (مانده حساب مشتریان) استفاده شد. هم چنین اهمیت نسبی سه متغیر مذکور (WM, WF, WR) به عنوان مقادیر دیگر مورد استفاده قرار گرفت. در این تحلیل از نظر مدیران و کارشناسان بخش بازاریابی و امور مشتریان یکی از بانک های کشور و هم چنین داده های 382 مشتری حقوقی و 5113 مشتری حقیقی نمونه تصادفی که دارای حساب جاری در 33 شعبه بانک مورد بررسی در تهران هستند, استفاده شد. روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) برای تعیین وزن و اهمیت هر یک از شاخص ها و مدل WRFM جهت دسته بندی و رتبه بندی CLV مشتریان در دو گروه حقیقی و حقوقی به کار برده شد که روش های تحلیل در این بخش خوشه بندی و تحلیل ممیز می باشند. پس از دسته بندی و تعیین رتبه هریک از دسته ها استراتژی های مناسبی که بانک در برخورد با هریک از دسته ها باید به کار گیرد, بیان شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی، بابک، خانلری، امیر، و آجرلو، نصیبه. (1390). الگویی برای تعیین ارزش چرخه عمر مشتریان (CLV) در صنعت بانکداری. پژوهش های مدیریت در ایران، 15(1 (پیاپی 70))، 223-239. SID. https://sid.ir/paper/375776/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی بابک، خانلری امیر، آجرلو نصیبه. الگویی برای تعیین ارزش چرخه عمر مشتریان (CLV) در صنعت بانکداری. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1390؛15(1 (پیاپی 70)):223-239. Available from: https://sid.ir/paper/375776/fa

    IEEE: کپی

    بابک سهرابی، امیر خانلری، و نصیبه آجرلو، “الگویی برای تعیین ارزش چرخه عمر مشتریان (CLV) در صنعت بانکداری،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 15، no. 1 (پیاپی 70)، pp. 223–239، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375776/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button