مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه ریزی آموزشی با الگوی بازگشت سرمایه (ROI) در آموزش پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و هدف: تاثیرات مثبت دوره های آموزشی در علوم پزشکی بعلت نبود حمایت های لازم, محو می شوند. انتظار می رود آموزش بر توانمندی کنونی یا آتی دانشجویان تا حد زیادی تاثیر گذارد. جهت افزایش پاسخگویی به آموزش های حرفه ای به منظور ثابت نمودن ارزش کاربردی برنامه های آموزشی دانشگاه, فرآیند سنجش کامل و ارزشیابی با ROI به نظر راهکاری مناسب است. هدف از این مقاله معرفی راهبرد ROI برای توسعه آموزش پزشکی می باشد.روش : مقالات مرتبط در منابع اینترنتی و کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفت و مقالاتی که با موضوع ارتباط بیشتری داشتند, انتخاب و مطالب آنها استخراج شد.یافته ها: بسیاری از دانشگاه ها در سرتاسر جهان با انجام ارزشیابی ROI و کوشش بازگشت سرمایه با هزینه کمتر, نتیجه بهتری از فعالیت های یاددهی یادگیری می گیرند. در سیستم آموزشی خود آموزش نباید ارزش باشد, آموزش باید منجر به ارزش شود. تا زمانیکه اهداف آموزش برای کلیه افرادی که آموزش به آنها مربوط می شود, شفاف و روشن نباشد, تاثیر مثبتی در بر نخواهد داشت. آموزشی که منجر به ارزش می شود دارای سه مشخصه است: تدوین برنامه, اجرای برنامه و پیگیری, که مشخصه سوم از همه مهمتر می باشد. کسب ارزش از آموزش مستلزم یکپارچگی, برنامه ریزی و پیگیری است. روش ROI می تواند برای برنامه ریزی آموزش و سرمایه گذاری در فعالیت های آموزشی استفاده شود. ارزشیابی برنامه ریزی و جمع آوری و تحلیل داده ها مراحل الگوی ROI هستند.نتیجه گیری: با ارزشیابی برنامه های آموزشی بوسیله ROI کار آموزش می تواند بعنوان یک نقطه روشن معتبر درک شود. طراحان آموزشی می توانند یافته های ارزشیابی ROI را به منظور افزایش همترازی آموزش با نیازهای دانشگاه و همچنین برای بهبود کارآیی, طراحی و توسعه چرخه آموزش به کار ببرند. این الگو برای دوره های بلندمدت و مهارتی نسبت به شناختی اداراکی از کاربرد مناسب تری برخوردار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری لاکه، مریم، کریمی مونقی، حسین، و ایزانلو، عذرا. (1). برنامه ریزی آموزشی با الگوی بازگشت سرمایه (ROI) در آموزش پزشکی. مجازی، 1(1)، 27-31. SID. https://sid.ir/paper/375790/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری لاکه مریم، کریمی مونقی حسین، ایزانلو عذرا. برنامه ریزی آموزشی با الگوی بازگشت سرمایه (ROI) در آموزش پزشکی. مجازی[Internet]. 1؛1(1):27-31. Available from: https://sid.ir/paper/375790/fa

    IEEE: کپی

    مریم اکبری لاکه، حسین کریمی مونقی، و عذرا ایزانلو، “برنامه ریزی آموزشی با الگوی بازگشت سرمایه (ROI) در آموزش پزشکی،” مجازی، vol. 1، no. 1، pp. 27–31، 1، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button