مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر چسبندگی انتظارات مدیران بر مدیریت سود با تاکید بر نقش مدیران غیرموظف

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 133

چکیده

 هدف: چسبندگی انتظارات مدیران, ناشی از انتظارات و رفتارهای فرصت طلبانه آن ها برای رسیدن به این انتظارات است. بنابراین, هدف پژوهش حاضر, تبیین رابطه بین چسبندگی انتظارات مدیران و مدیریت سود با درنظر گرفتن نقش تعدیلی مدیران غیرموظف است. روش: برای نیل به هدف پژوهش, داده های 131 شرکت در بازه زمانی 1390-1396 با استفاده از الگوی رگرسیون چندمتغیره و داده های ترکیبی, آزمون و تجزیه وتحلیل شد. یافته ها: یافته ها نشان دهنده وجود رابطه مثبت بین چسبندگی انتظارات مدیران و مدیریت سود است. همچنین, متغیر تعدیل گر مدیران غیرموظف, رابطه بین چسبندگی انتظارات مدیران و مدیریت سود را تعدیل می کنند. نتیجه گیری: مدیران برای رسیدن به اهداف مورد انتظار خود, اقدام به مدیریت سود می کنند. مدیران غیرموظف که بر اساس تئوری نمایندگی به عنوان یکی از سازوکارهای مهم برای کنترل و نظارت در شرکت به شمار می روند, یک راهکار عملی برای تعدیل (کاهش) اثر افزایشی چسبندگی انتظارات بر مدیریت سود است. دانش افزایی: پژوهش حاضر با بکارگیری تئوری نمایندگی سعی در پر کردن شکاف نظری بین ادبیات ساختار هیات مدیره و مدیریت سود داشته است. به این صورت که باتوجه به تضادهای احتمالی بین مدیران و سایر ذی نفعان می توان انتظار داشت که تقویت بعد نظارت گرایانه مدیران با افزایش تعداد مدیران غیرموظف, می تواند مدیریت سود را تعدیل کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دریایی، عباسعلی، و فتاحی، یاسین. (1398). اثر چسبندگی انتظارات مدیران بر مدیریت سود با تاکید بر نقش مدیران غیرموظف. دانش حسابداری مالی، 6(2 (پیاپی 21) )، 113-133. SID. https://sid.ir/paper/375853/fa

    Vancouver: کپی

    دریایی عباسعلی، فتاحی یاسین. اثر چسبندگی انتظارات مدیران بر مدیریت سود با تاکید بر نقش مدیران غیرموظف. دانش حسابداری مالی[Internet]. 1398؛6(2 (پیاپی 21) ):113-133. Available from: https://sid.ir/paper/375853/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی دریایی، و یاسین فتاحی، “اثر چسبندگی انتظارات مدیران بر مدیریت سود با تاکید بر نقش مدیران غیرموظف،” دانش حسابداری مالی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 21) ، pp. 113–133، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375853/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button