مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,107
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روز آمد کردن برنامه درسی کارشناسی تربیت بدنی از نظر اعضای هیات علمی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 20

چکیده

 همگام با تحولات علمی و اجتماعی در طول دو دهه گذشته آیا در برنامه درسی دوره کارشناسی تربیت بدنی نیز تغییرات ضروری صورت پذیرفته است؟ هدف این پژوهش, بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی (استادان) در مورد روزآمد کردن برنامه درسی دوره کارشناسی تربیت بدنی است. تحقیق حاضر از نوع کیفی است و از طریق مصاحبه اجرا شده است. جامعه آماری تحقیق را اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های اصفهان, تهران و تربیت معلم تهران تشکیل می دهند که بالغ بر 97 نفرند. 15 نفر از این افراد که در دانشگاههای خود به طور تخصصی مشغول بررسی برنامه ها و برنامه ریزی بودند, به طور هدفدار به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات, از مصاحبه نیمه سازمان یافته استفاده شد. بررسی یافته های تحقیق نشان داد, استادان معتقدند که بین برنامه درسی با نیازهای جامعه و مدرسه ها تناسبی وجود ندارد. به طور کلی, همه مصاحبه شوندگان خواهان تغییر برنامه درسی و ایجاد گرایشهای متناسب با نیازهای جدید بودند. در این مقاله, دیدگاه استادان در هفت زمینه بررسی شد که عبارتند از: ارزشیابی برنامه موجود, دلایل تغییر برنامه, دلایل نیاز به برنامه ریزی مداوم, وضعیت سرفصلهای درسی کنونی, جایگاه گرایش تربیت بدنی بعد از انجام تغییرات, نحوه ایجاد گرایشها و گروههای علمی جدید و عناوین درسی مورد تاکید در گرایش تربیت بدنی.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ذوالاکتاف، وحید، کارگرفرد، مهدی، و کرمی، حمیدرضا. (1383). روز آمد کردن برنامه درسی کارشناسی تربیت بدنی از نظر اعضای هیات علمی. المپیک، 12(2 (پیاپی 26))، 7-20. SID. https://sid.ir/paper/37630/fa

Vancouver: کپی

ذوالاکتاف وحید، کارگرفرد مهدی، کرمی حمیدرضا. روز آمد کردن برنامه درسی کارشناسی تربیت بدنی از نظر اعضای هیات علمی. المپیک[Internet]. 1383؛12(2 (پیاپی 26)):7-20. Available from: https://sid.ir/paper/37630/fa

IEEE: کپی

وحید ذوالاکتاف، مهدی کارگرفرد، و حمیدرضا کرمی، “روز آمد کردن برنامه درسی کارشناسی تربیت بدنی از نظر اعضای هیات علمی،” المپیک، vol. 12، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 7–20، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37630/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button