مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد طراحی-مبنا به مصرف هوشمندانه انرژی در نظریه معماری سرآمد

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 83

چکیده

 اهداف: آسیب شناسی صورت گرفته نشان می دهد که روش های متداول آموزش, در عمل نتوانسته اند در انتقال مفاهیم کاهش مصرف انرژی موفق باشند. بنابراین این پژوهش با استفاده از دستگاه فکری "نظریه معماری سرآمد", به تبیین ویژگی های رویکرد طراحی-مبنا به مصرف هوشمندانه انرژی و تاثیر آن بر افزایش بازدهی آموزش طراحی معماری می پردازد. روش ها: پژوهش از طریق پرسش نامه های بسته, به صورت خوداظهاری با مشارکت 20 استاد و 85 دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری, سئوال می کند که مخاطب با مباحث "فیزیک ساختمان" و بهره وری در مصرف انرژی چه میزان آشنایی دارد و مخاطب تا چه اندازه آموزش های دانشگاهی مربوط را کاربردی می داند. یافته ها: نتایج پرسش نامه گویای آن است که آموزش های موجود در دانشگاه های برتر کشور براساس مدل اطلاعات-مبنا (و نه طراحی-مبنا) اجرا می شوند و در نتیجه توسط مخاطب "غیرکاربردی" ارزیابی می شوند. نتیجه گیری: نظریه معماری سرآمد استفاده از الگوهای "طراحی-مبنا" در کاهش مصرف انرژی را در "آموزش طراحی معماری" و تغییر دیدگاه برای جایگزین کردن تربیت ابرمعمارِ "احساساتی-فرمالیست" (روش های متعارف), با تربیت یک معمار آشنا به استفاده از فناوری های روزآمد را پیشنهاد می دهد. مهم ترین موضوعات برای تحقق این نظریه در آموزش معماری عبارتند از: حرکت از "دانش ضمنی" به "یادگیری عمیق", از "داده های یکه" به "ابرداده ها", از "روش های متعارف کنترل و نظارت" به "اینترنت اشیا", و از نظام قدیمی "نقشه کشی ساختمان" به "مدل سازی داده ای ساخت".

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدوی نژاد، محمدجواد. (1399). رویکرد طراحی-مبنا به مصرف هوشمندانه انرژی در نظریه معماری سرآمد. نقش جهان، 10(2 )، 75-83. SID. https://sid.ir/paper/376383/fa

    Vancouver: کپی

    مهدوی نژاد محمدجواد. رویکرد طراحی-مبنا به مصرف هوشمندانه انرژی در نظریه معماری سرآمد. نقش جهان[Internet]. 1399؛10(2 ):75-83. Available from: https://sid.ir/paper/376383/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد مهدوی نژاد، “رویکرد طراحی-مبنا به مصرف هوشمندانه انرژی در نظریه معماری سرآمد،” نقش جهان، vol. 10، no. 2 ، pp. 75–83، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button