مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

917
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش خودپنداره کودکان، حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 133

چکیده

 هدف این مطالعه, بررسی نقش خودپنداره کودکان, حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پسر دارای ناتوانی یادگیری خاص بود. این پژوهش از نوع همبستگی است. نمونه این پژوهش 110 نفر از دانش آموزان پسر دارای اختلال ناتوانی یادگیری خاص دوره چهارم و پنجم ابتدایی شهرستان بوکان در سال تحصیلی 94-1395 بودند که از میان دانش آموزان شهرستان بوکان به صورت نمونه گیری خوشه ایچند مرحله ای انتخاب گردیدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه مشکلات یادگیری کلرادو (CLDQ), مصاحبه بالینی ساختاریافته بر اساس علائم مندرج در DSM-5, خودپنداره کودکان, حمایت اجتماعی, والدگری و سرزندگی تحصیلی استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که خودپنداره کودکان (75/0=r), حمایت اجتماعی خانواده (42/0=r) و سبک والدگری (59/0=r) با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص رابطه معنادار دارند (01/0>P). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه متغیری نیز نشان داد که خودپنداره کودکان, حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری برای پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص معنادار هستند (001/0>P). این نتایج بیان می کنند که با افزایش خودپنداره کودکان و حمایت اجتماعی خانواده و همچنین با سبک والدگری مثبتی که تنبیه بدنی و نظارت ضعیف در آن کاهش یابد, باعث افزایش سرزندگی تحصیلی این دانش آموزان خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نریمانی، محمد، رشیدی، جمال، و زردی، بهمن. (1398). نقش خودپنداره کودکان, حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری، 8(3 )، 112-133. SID. https://sid.ir/paper/376419/fa

    Vancouver: کپی

    نریمانی محمد، رشیدی جمال، زردی بهمن. نقش خودپنداره کودکان, حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1398؛8(3 ):112-133. Available from: https://sid.ir/paper/376419/fa

    IEEE: کپی

    محمد نریمانی، جمال رشیدی، و بهمن زردی، “نقش خودپنداره کودکان, حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 3 ، pp. 112–133، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376419/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button