مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روایت معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی: تحقیق کیفی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, بررسی ادراک معلمان درباره طرح ارزشیابی توصیفی در مدرسه های ابتدایی بود. روش پژوهش کیفی از نوع پدیدارنگاری بود. شرکت کنندگان در پژوهش 32 نفر از معلمان شهر سبزوار در سال تحصیلی 96-1395 بودند که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها با استفاده از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته گردآوری و در سه مرحله کدگذاری باز, محوری و گزینشی تجزیه وتحلیل شد. از مجموع 127 کد مفهومی یافته های این پژوهش, در کدهای محوری مربوط به دانش آموزان (راحت طلب شدن دانش آموزان, کم شدن استرس, کاهش سواد, مشخص نشدن توانایی واقعی, سردرگمی, کاهش انگیزه تحصیلی, کاهش رقابت سازنده, جمعیت زیاد) و محورهای مربوط به معلم (وقت گیر بودن, سلیقه ای عمل کردن, نبود امکان مقایسه دانش آموز با خودش, ایجاد فرصت برای معلمان کم انگیزه, دخالت مدیریت ها در ارزشیابی) و والدین نیز در محور رضایت نداشتن و آگاهی والدین قابل ترسیم است. نتایج پژوهش نشان داد که طرح ارزشیابی توصیفی دارای ضعف هایی است که می توان این ضعف ها را در رابطه با اثراتی که بر دانش آموز, معلم و والدین دارد, بیان کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محبی امین، امینه، و صابری، رضا. (1398). روایت معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی: تحقیق کیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(27 )، 75-102. SID. https://sid.ir/paper/376429/fa

    Vancouver: کپی

    محبی امین امینه، صابری رضا. روایت معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی: تحقیق کیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1398؛9(27 ):75-102. Available from: https://sid.ir/paper/376429/fa

    IEEE: کپی

    امینه محبی امین، و رضا صابری، “روایت معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی: تحقیق کیفی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 9، no. 27 ، pp. 75–102، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376429/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button