مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,568
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,273
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تمرینات اداراکی حرکتی منتخب بر تبحر حرکتی کودکان با اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 68

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی تمرینات ادراکی حرکتی منتخب بر تبحر حرکتی کودکان با اختلال یادگیری انجام شد. بدین منظور, 24 نفر از کودکان پسر هفت تا نه سال با اختلال یادگیری شهر مشهد انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند. گروه تجربی به مدت 20 جلسه, هر جلسه 30 دقیقه و با تکرار پنج روز در هفته تمرینات ادراکی حرکتی منتخب را انجام دادند. گروه کنترل نیز درطی این دوره به فعالیت های عادی روزمره خود پرداختند. تغییرات در تبحر حرکتی آزمودنی ها قبل و بعد از دوره تمرین به وسیله آزمون برونینکس اوزرتسکی سنجیده شد. برای تجزیه وتحلیل آماری داده ها از نرم افزار اس. پی. اس. اس. نسخه 21 و آزمون تحلیل واریانس با اندازه های تکراری استفاده شد. نتایج داد که عملکرد گروه تجربی در خرده مقیاس های تعادل, قدرت, سرعت پاسخ, کنترل بینایی حرکتی, هماهنگی اندام فوقانی, سرعت و چالاکی اندام فوقانی, هماهنگی دوسویه, سرعت دویدن و چابکی تفاوت معناداری با گروه کنترل داشت (0. 05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمیان مقدم، هانیه، سهرابی، مهدی، و طاهری، حمیدرضا. (1399). اثر تمرینات اداراکی حرکتی منتخب بر تبحر حرکتی کودکان با اختلال یادگیری. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 12(39 )، 51-68. SID. https://sid.ir/paper/376432/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمیان مقدم هانیه، سهرابی مهدی، طاهری حمیدرضا. اثر تمرینات اداراکی حرکتی منتخب بر تبحر حرکتی کودکان با اختلال یادگیری. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1399؛12(39 ):51-68. Available from: https://sid.ir/paper/376432/fa

    IEEE: کپی

    هانیه قاسمیان مقدم، مهدی سهرابی، و حمیدرضا طاهری، “اثر تمرینات اداراکی حرکتی منتخب بر تبحر حرکتی کودکان با اختلال یادگیری،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 12، no. 39 ، pp. 51–68، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376432/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا