مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

426
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی مدیران مدارس بر بنیان آموزه های قرآن کریم: رویکردی ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 217

چکیده

 هدف این پژوهش ترکیبی طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی مدیران آموزشی براساس آموزه های قرآن کریم بوده است. درمرحله کیفی پژوهش با مطالعه ی دقیق متن قرآن کریم و تفاسیر مربوط و استفاده از روش تحلیل مضمون, ابعاد, مولفه ها وشاخص های شایستگی مدیران آموزشی استخراج وسپس با استفاده از مصاحبه ی نیمه ساختاریافته با 15 نفرازخبرگان, الگوی اولیه با 4 بعد, 34مولفه و 167 شاخص تدوین گردید. درمرحله کمی, داده ها با استفاده ازپرسشنامه وتکمیل آن توسط تعداد 60 نفرازخبرگان جمع آوری و با روش حداقل مربعات جزیی(pLs) تحلیل والگوی تدوین شده اعتباریابی گردید. انتخاب نمونه درهردو مرحله هدفمند و به روش گلوله برفی بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که الگوی شایستگی مدیران آموزشی دارای 4بعد, 29مولفه و 131شاخص است: الف-بعد ارزشی با 5 مولفه ی: خدامحوری, حق مداری, عدالت خواهی و ظلم ستیزی, معادباوری و آخرت گرایی و ولایت مداری و 25 شاخص. ب-بعد نگرشی با 5 مولفه ی: نگرش به هستی, نگرش به انسان, نگرش به دنیا و آخرت, نگرش به مدیریت و نگرش به نظارت و 25 شاخص. ج-بعد منشی با 10 مولفه ی: اخلاص, اعتدال, امید, توکل, تقوا, ذکرخدا, شکرگزاری, وفای به عهد, شرح صدر و امانتداری و 34 شاخص. د-بعد دانشی با 9 مولفه ی: توانایی برنامه ریزی, توانایی سازماندهی, توانایی ایجاد انگیزش, توانایی رهبری, توانایی توانمندسازی, توانایی ارزیابی, توانایی ایجاد فرهنگ مطلوب سازمانی, توانایی تصمیم گیری و توانایی نظارت و کنترل و 47 شاخص.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیری، رمضان، عباس پور، عباس، رحیمیان، حمید، ملکی، حسن، و اسکندری، حسین. (1399). طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی مدیران مدارس بر بنیان آموزه های قرآن کریم: رویکردی ترکیبی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(1 )، 191-217. SID. https://sid.ir/paper/376498/fa

    Vancouver: کپی

    پیری رمضان، عباس پور عباس، رحیمیان حمید، ملکی حسن، اسکندری حسین. طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی مدیران مدارس بر بنیان آموزه های قرآن کریم: رویکردی ترکیبی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(1 ):191-217. Available from: https://sid.ir/paper/376498/fa

    IEEE: کپی

    رمضان پیری، عباس عباس پور، حمید رحیمیان، حسن ملکی، و حسین اسکندری، “طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی مدیران مدارس بر بنیان آموزه های قرآن کریم: رویکردی ترکیبی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 1 ، pp. 191–217، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button