مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل تأثیر مدیریت زنجیره تأمین سبز بر عملکرد شرکت های هواپیمایی با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 139

چکیده

 زمینه و هدف: سازمان ها ازیک طرف باید به سوددهی و مزیت رقابتی, از طرف دیگر به از بین بردن یا به حداقل رساندن ضایعات (انرژی, تولید گازهای گلخانه ای, شیمیایی/ خطرناک, مواد زائد جامد) توجه می کردند. اینجا بود که ایده زنجیره تأمین سبز مطرح شد و خیلی زود نظر همگان را به خود جلب کرد. مدیریت زنجیره تأمین سبز تأثیر شایان توجهی بر محیط زیست دارد که اساس آن بر یکپارچگی مدیریت محیط زیست و مدیریت زنجیره تأمین برای کنترل آثار زیست محیطی در چرخه عمر محصول به وسیله تسهیم اطلاعات و هماهنگی و همکاری تمام زنجیره تأمین است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر مدیریت زنجیره تأمین سبز بر عملکرد شرکت های هواپیمایی با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری است. روش: این تحقیق ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش گردآوری داده ها توصیفی و از شاخه علی-مقایسه ای و مبتنی بر تحلیل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش, مدیران شرکت های هواپیمایی می باشند که از این تعداد با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و بر اساس فرمول کوکران 125 نفر به عنوان نمونه تحقیق در نظر گرفته شده است. یافته ها: ابزار مورد استفاده پرسشنامه است که پایایی هرکدام از متغیرهای آن بالای 0. 7 محاسبه شد و روایی آن نیز با روش محتوایی و سازه مورد تائید خبرگان موضوع قرار گرفت. در تحقیق حاضر به منظور تجزیه وتحلیل داده های حاصله از روش های تحلیل استنباطی استفاده شده است. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که مدیریت زنجیره تأمین سبز بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معناداری دارد. نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری نیز با استفاده از آزمون سوبل تائید گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض، داوود، زارعی، عظیم، و فرخی زاده، فرشید. (1399). بررسی و تحلیل تأثیر مدیریت زنجیره تأمین سبز بر عملکرد شرکت های هواپیمایی با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری. اندیشه آماد، 19(75 )، 117-139. SID. https://sid.ir/paper/376561/fa

    Vancouver: کپی

    فیض داوود، زارعی عظیم، فرخی زاده فرشید. بررسی و تحلیل تأثیر مدیریت زنجیره تأمین سبز بر عملکرد شرکت های هواپیمایی با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری. اندیشه آماد[Internet]. 1399؛19(75 ):117-139. Available from: https://sid.ir/paper/376561/fa

    IEEE: کپی

    داوود فیض، عظیم زارعی، و فرشید فرخی زاده، “بررسی و تحلیل تأثیر مدیریت زنجیره تأمین سبز بر عملکرد شرکت های هواپیمایی با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری،” اندیشه آماد، vol. 19، no. 75 ، pp. 117–139، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376561/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button