مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,080
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی روش تدریس مشارکتی جورچین (جیگ ساو) بر اضطراب امتحان، خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ی چهارم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 96

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین اثربخشی آموزش به روش جیگ ساو بر اضطراب امتحان, خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان پسر در درس علوم بوده است. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود که در اجرای آن از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل نابرابر استفاده شد. شرکت کنندگان پژوهش شامل 55 دانش آموز پسر پایه ی چهارم ابتدایی شهر خوی در سال تحصیلی 98-97 بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به طور تصادفی در هریک از گروه های آزمایش و گواه قرار گرفتند. پرسشنامه های اضطراب امتحان, خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی توسط آزمودنی ها تکمیل شد. آزمودنی های گروه آزمایش به مدت 51 جلسه آموزش به روش جیگ ساو را دریافت کردند. گروه کنترل نیز همزمان با روش سخنرانی به برنامه های عادی کلاس خود ادامه دادند. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آماری میانگین, انحراف استاندارد و تحلیل کواریانس استفاده شد. یافته ها نشان داد؛ آموزش به روش جیگ ساو در مقایسه با روش سخنرانی, تاثیر مثبت بیشتری بر کاهش اضطراب امتحان, افزایش خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دارد. پژوهش حاضر دربردارنده ی راهبردهایی است که معلمان درس علوم می توانند استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدرائی، حورا، و سپهریان آذر، فیروزه. (1399). بررسی اثربخشی روش تدریس مشارکتی جورچین (جیگ ساو) بر اضطراب امتحان, خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ی چهارم ابتدایی. توسعه حرفه ای معلم، 5(2 (پیاپی 16) )، 85-96. SID. https://sid.ir/paper/376843/fa

    Vancouver: کپی

    صدرائی حورا، سپهریان آذر فیروزه. بررسی اثربخشی روش تدریس مشارکتی جورچین (جیگ ساو) بر اضطراب امتحان, خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ی چهارم ابتدایی. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1399؛5(2 (پیاپی 16) ):85-96. Available from: https://sid.ir/paper/376843/fa

    IEEE: کپی

    حورا صدرائی، و فیروزه سپهریان آذر، “بررسی اثربخشی روش تدریس مشارکتی جورچین (جیگ ساو) بر اضطراب امتحان, خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ی چهارم ابتدایی،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 5، no. 2 (پیاپی 16) ، pp. 85–96، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376843/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button