مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

652
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش طول عمر مشتریان باشگاه های آمادگی جسمانی شهر رشت

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 189

چکیده

 هدف هدف از این پژوهش بدست آوردن میزان تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش طول عمر مشتریان باشگاه های آمادگی جسمانی شهر رشت می باشد. روش شناسی پژوهش حاضر از نظر هدف, جزء پژوهش های کاربردی و از روش توصیفی-پیمایشی است. در این پژوهش پرسشنامه های محقق ساخته ای اعم از پرسشنامه 13 سوالی مدیریت دانش مشتری و پرسشنامه 23 سوالی ارزش طول عمر مشتری طراحی شده است. جامعه آماری شامل مشتریان زن و مرد باشگاه های آمادگی جسمانی شهر رشت, بوده است. نمونه آماری به صورت خوشه ای از 5 منطقه شهر رشت نمونه گیری شده و در نهایت 460 نفر از مشتریان همکاری نمودند. داده ها با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس نسخه 23 و پی ال اس تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نتایج پژوهش نشان داد که مدیریت دانش مشتری تاثیر مثبت و معنی داری بر ارزش طول عمر مشتری و ابعاد آن داشته و بالا بودن ضرایب عاملی مدل مفهومی پژوهش نیز نشان می دهد که دسته بندی دانش مربوط به مشتری برجذب مشتری و حفظ ارتباط مشتری با باشگاه و همچنین میزان سود رسانی آن ها به صورت مثبت تاثیر گذار است. نتیجه گیری در نهایت با استفاده از نتایج این پژوهش می توان گفت که مدیریت دانش مشتری بر ارزش طول عمر مشتریان موثر بوده و قادر به ارائه ی اطلاعات درست و بهنگام مرتبط با مشتریان به سازمان است که این امر خود امکان برقراری ارتباط موثر با مشتریان را برای سازمان ها فراهم می کند. بدین وسیله مدیران باشگاه های آمادگی جسمانی شهر رشت می توانند با به کار گیری مدیریت دانش مشتری موجب سوددهی باشگاه ها شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آمدی، محبوبه، بنار، نوشین، گوهررستمی، حمیدرضا، و سعیدی، فاطمه. (1398). تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش طول عمر مشتریان باشگاه های آمادگی جسمانی شهر رشت. مدیریت و توسعه ورزش، 8(4 (پیاپی 20) )، 177-189. SID. https://sid.ir/paper/376863/fa

    Vancouver: کپی

    آمدی محبوبه، بنار نوشین، گوهررستمی حمیدرضا، سعیدی فاطمه. تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش طول عمر مشتریان باشگاه های آمادگی جسمانی شهر رشت. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 20) ):177-189. Available from: https://sid.ir/paper/376863/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه آمدی، نوشین بنار، حمیدرضا گوهررستمی، و فاطمه سعیدی، “تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش طول عمر مشتریان باشگاه های آمادگی جسمانی شهر رشت،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 8، no. 4 (پیاپی 20) ، pp. 177–189، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا