مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

719
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

683
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کنندگان کتاب های ورزشی ازطریق روابط عمومی و فروش شخصی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 78

چکیده

 ازبین تمامی سلاح های بازاریابی, به دلیل اینکه تبلیغات بیشتر درمعرض دید قرار می گیرد, تاثیر مهمی بر مشتریان می گذارد؛ براین اساس, هدف از انجام این پژوهش, بررسی تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف گنندگان کتاب های ورزشی ازطریق روابط عمومی و فروش شخصی بود. پژوهش حاضر جزو مطالعات توصیفی-همبستگیاست که به صورت میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش همه ناشران کتاب, همه فروشندگان کتاب و همه خریداران کتاب های ورزشی بود. تعداد 456 نفر به روش تصادفی سهمیه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش دو پرسش نامه روابط عمومی, فروش شخصی و تبلیغات دانکن (2005) و رفتار مصرف کننده لرمن (2006) بود. با توجه به اینکه این پرسش نامه ها در سازمان های غیرورزشی اعتباریابی شده بودند, ازنظر روایی صوری و محتوا و سازه آزمون شدند و پس از انجام تغییرات لازم تایید شدند. پرسش نامه روابط عمومی, فروش شخصی و تبلیغات شامل 27 گویه و مولفه های تبلیغات (11 گویه), روابط عمومی (نه گویه) و فروش شخصی (هفت گویه) بود. پرسش نامه رفتار مصرف کننده نیز شامل 16 گویه و مولفه های ویژگی های شخصی, ویژگی های روان شناختی, ویژگی های فرهنگی و ویژگی های اجتماعی بود. برای محاسبه ضریب پایایی ابزار از آزمون آلفای کرونباخ در یک نمونه اولیه 30 نفری استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ برای پرسش نامه ها و مولفه ها بیشتر از 7/0 به دست آمد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. همچنین, از روش های آماری آزمون کلموگروف-اسمیرنوف, همبستگی پیرسون و برای برازش مدل از معادلات ساختاری استفاده گردید. برای تحلیل اطلاعات و محاسبه نتایج از بسته نرم افزاری اس. پی. اس. اس. نسخه 23 و ایموس نسخه 23 استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین تمامی مولفه های تبلیغات, روابط عمومی و فروش شخصی با رفتار مصرف کننده رابطه مثبتی وجود داشت؛ بنابراین, می توان بیان کرد که روابط عمومی و فروش شخصی می توانند به عنوان متغیر میانجی در رابطه بین تبلیغات و رفتار مصرف کنندگان کتاب های ورزشی نقشی مثبت داشته باشند. همچنین, نقش میانجی روابط عمومی و فروش شخصی در رابطه بین تبلیغات و رفتار مصرف کنندگان معنادار بود. به نظر می رسد که توجه به روابط عمومی و فروش شخصی هم زمان با تبلیغات, می تواند تاثیرات مثبت بیشتری بر رفتار مصرف کنندگان بگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدپرست، لیلا، اسماعیلی، محمدرضا، و منوچهری، جاسم. (1398). تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کنندگان کتاب های ورزشی ازطریق روابط عمومی و فروش شخصی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(56 )، 63-78. SID. https://sid.ir/paper/377060/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدپرست لیلا، اسماعیلی محمدرضا، منوچهری جاسم. تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کنندگان کتاب های ورزشی ازطریق روابط عمومی و فروش شخصی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(56 ):63-78. Available from: https://sid.ir/paper/377060/fa

    IEEE: کپی

    لیلا ایزدپرست، محمدرضا اسماعیلی، و جاسم منوچهری، “تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کنندگان کتاب های ورزشی ازطریق روابط عمومی و فروش شخصی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 56 ، pp. 63–78، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا