مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت واعتباریابی پرسش نامه بازاریابی عصبی در باشگاه های ورزشی شمال غرب کشور

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, ساخت و تعیین ساختار عاملی و پایایی پرسش نامه بازاریابی عصبی در خدمات باشگاه های ورزشی در شمال غرب کشور در سال 1397 بود. برای نیل به این هدف, با بررسی مستندات علمی و مقالات متعدد و هفت نفر از متخصصان نوروساینس و نه نفر از متخصصان بازاریابی, به روش گلوله برفی درزمینه بازاریابی عصبی 87 گویه به دست آمدند. سپس, با نظرخواهی دوباره از اساتید مجرب درزمینه بازاریابی و بازاریابی ورزشی, پرسش نامه به 42 گویه تقلیل یافت. پس از طی مراحل کیفی, پرسش نامه مقدماتی برای تحلیل عامل اکتشافی, به روش خوشه ای تصادفی نسبتی بین 620 نفر از استفاده کنندگان از خدمات ورزشی باشگاه های ورزشی در مراکز چهار استان آذربایجان غربی, آذربایجان شرقی, اردبیل و کردستان در تابستان سال 98-1397 توزیع شد. پس از طی مراحل کمی و کیفی, پرسش نامه نهایی با 37 گویه و شش عامل جایگاه سازی, تحریک احساسات, نقش جمیع حواس, حس دیداری, ارتباطات و مزایا طراحی شد. تحلیل عاملی تاییدی برای پرسش نامه بازاریابی عصبی اجرا شد و برازش مدل با توجه به جذر برآورد خطای واریانس تقریب به دست 68/0 بدست آمد که نشان دهنده مناسب بودن برازش مدل است. این پژوهش به استخراج ابزار مناسبی برای بازاریابی عصبی در خدمات ورزشی منجر شد. برای سنجش افزایش فروش خدمات ورزشی باید از یک پرسش نامه قابل اعتماد استفاده کرد. پرسش نامه طراحی شده در این مطالعه می تواند ابزاری مناسب برای رعایت عوامل فروش و بازاریابی در خدمات ورزشی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میکائیلی، حسن، نوربخش، مهوش، و کهندل، مهدی. (1398). ساخت واعتباریابی پرسش نامه بازاریابی عصبی در باشگاه های ورزشی شمال غرب کشور. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(56 )، 99-120. SID. https://sid.ir/paper/377062/fa

    Vancouver: کپی

    میکائیلی حسن، نوربخش مهوش، کهندل مهدی. ساخت واعتباریابی پرسش نامه بازاریابی عصبی در باشگاه های ورزشی شمال غرب کشور. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(56 ):99-120. Available from: https://sid.ir/paper/377062/fa

    IEEE: کپی

    حسن میکائیلی، مهوش نوربخش، و مهدی کهندل، “ساخت واعتباریابی پرسش نامه بازاریابی عصبی در باشگاه های ورزشی شمال غرب کشور،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 56 ، pp. 99–120، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377062/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button