مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ابعاد و مدلسازی روابط میان عوامل ملموس کیفیت خدمات و نیات رفتاری مشتریان مطالعه موردی: مشتریان مجموعه های بدنسازی شهرداری تهران

صفحات

 صفحه شروع 313 | صفحه پایان 337

چکیده

 هدف از این تحقیق مدلسازی عوامل ملموس کیفیت خدمات و نیات رفتاری مشتریان بود. تحقیق به روش توصیفی-پیمایشی انجام گرفت. نمونه ها 193 تن از مشتریان مجموعه های بدنسازی شهرداری تهران بودند. ابزار تحقیق دو پرسشنامه ی محقق ساخته شامل 44 و 9 سؤال بود که روایی آنها توسط پنج نفر از استادان مدیریت ورزشی تأیید. پایایی پرسشنامه ها نیز به ترتیب 944/0و 872/0 به دست آمد (001/0P<). در مدل حاضر, سازماندهی و قیمت به عنوان عوامل مستقل و نیات رفتاری به عنوان عامل پاسخ شناسایی شدند. سازماندهی از مسیر عامل های تسهیلات با ضرایب اثر 426/0, علائم راهنما 423/0, تجهیزات 588/0, شرایط محیطی 578/0, دسترسی 454/0 و رنگ و دکوراسیون 317/0, بر نیات رفتاری تأثیر می گذارد (001/0P<). قیمت نیز با عامل های تسهیلات با ضرایب اثر 022/0− , علائم راهنما 137/0, تجهیزات 288/0, شرایط محیطی 278/0, دسترسی 202/0 و رنگ و دکوراسیون 282/0 بر نیات رفتاری تأثیر می گذارد. علاوه بر آن عامل های سازماندهی و قیمت به ترتیب معادل 31/0 و 156/0− بر نیات رفتاری اثرگذارند (001/0P<). مدیریت بهینه ی عوامل ملموس کیفیت خدمات از جمله عناصر فیزیکی از راهکارهای مفید برای توسعه ی توجه رفتاری مشتریان به مدیران است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معماری، ژاله، اکبری، اکرم، و اصغری جعفرآبادی، محمد. (1397). تبیین ابعاد و مدلسازی روابط میان عوامل ملموس کیفیت خدمات و نیات رفتاری مشتریان مطالعه موردی: مشتریان مجموعه های بدنسازی شهرداری تهران. مدیریت ورزشی (حرکت)، 10(2 )، 313-337. SID. https://sid.ir/paper/377213/fa

    Vancouver: کپی

    معماری ژاله، اکبری اکرم، اصغری جعفرآبادی محمد. تبیین ابعاد و مدلسازی روابط میان عوامل ملموس کیفیت خدمات و نیات رفتاری مشتریان مطالعه موردی: مشتریان مجموعه های بدنسازی شهرداری تهران. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1397؛10(2 ):313-337. Available from: https://sid.ir/paper/377213/fa

    IEEE: کپی

    ژاله معماری، اکرم اکبری، و محمد اصغری جعفرآبادی، “تبیین ابعاد و مدلسازی روابط میان عوامل ملموس کیفیت خدمات و نیات رفتاری مشتریان مطالعه موردی: مشتریان مجموعه های بدنسازی شهرداری تهران،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 10، no. 2 ، pp. 313–337، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377213/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button