مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

395
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاشت نقشه ذهنی افراد نسبت به برند گردشگری مذهبی مشهد با استفاده از روش استخراج استعاره زالتمن (زیمت)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 32

چکیده

 شهر مقدس مشهد به دلیل بارگاه حضرت رضا (ع) مهم ترین قطب گردشگری مذهبی ایران است, از این رو با هدف درک عمیق از برند گردشگری مذهبی مشهد, از طریق رویکرد شناختی تکنیک زیمت, نقشه ذهنی گردشگران نسبت به شهر مشهد استخراج شد. در این راستا با 11 نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی که به شهر مشهد مسافرت کرده و درگیری ذهنی بالایی با این شهر داشتند مصاحبه صورت گرفت. 22 سازه وارد نقشه اجماعی شد که سازه های ''حرم امام رضا'', ''شهر توریستی'', ''شهر مذهبی'', ''مراکز خرید'', ''مراکز تفریحی'' و ''هتل'' سازه های اصلی و پایه بودند, پر تکرار ترین سازه ی پایه, سازه حرم امام رضا بود که تداعی کننده ''احساس آرامش'' در افراد بود, از جمله سازه های منفی در مورد برند مشهد ''عدم وجود دریا'' و ''گران فروشی و فروش اجناس تقلبی'' است که به ترتیب به سازه پایه شهر توریستی و مراکز خرید مربوط می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی زاده برج، کبری، و جوانشیرگیو، نسرین. (1399). نگاشت نقشه ذهنی افراد نسبت به برند گردشگری مذهبی مشهد با استفاده از روش استخراج استعاره زالتمن (زیمت). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 15(49 )، 1-32. SID. https://sid.ir/paper/377413/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی زاده برج کبری، جوانشیرگیو نسرین. نگاشت نقشه ذهنی افراد نسبت به برند گردشگری مذهبی مشهد با استفاده از روش استخراج استعاره زالتمن (زیمت). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1399؛15(49 ):1-32. Available from: https://sid.ir/paper/377413/fa

    IEEE: کپی

    کبری بخشی زاده برج، و نسرین جوانشیرگیو، “نگاشت نقشه ذهنی افراد نسبت به برند گردشگری مذهبی مشهد با استفاده از روش استخراج استعاره زالتمن (زیمت)،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 15، no. 49 ، pp. 1–32، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377413/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا