Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,824
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,611
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

13

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف از این پژوهش آن است که با بررسی نظرات مدیران, ورزشکاران و دست اندرکاران امر گردشگری و ورزش درباره بازاریابی گردشگری ورزشی و نیز مرور یافته های حاصل از پژوهش های مختلف در زمینه گردشگری ورزشی و تطبیق این یافته ها با شرایط و ویژگی های ایران عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی شناسایی شود و راهکارهایی در این زمینه مطرح گردد. برای این منظور پرسشنامه محقق ساخته ای تهیه شد و پس از تایید روایی و پایایی آن (آلفای کرونباخ 0.81 = درصد), نظرات مدیران ستاد برگزاری چهارمین دوره بازی های اسلامی زنان, ورزشکاران ایرانی و خارجی شرکت کننده در این بازی ها, مدیران فعال در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری, و مدیران, مربیان و دست اندرکاران ورزشی دارای سابقه گردشگری ورزشی, در ارتباط با عوامل مهم مورد توجه مدیران در بازاریابی گردشگری ورزشی بررسی شد. داده ها به روش تحلیل عاملی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد از دیدگاه آزمودنی های پژوهش علاقه به فرهنگ, هنر, معماری و مکان های باستانی؛ بازاریابی و خدمات مناسب آژانس های گردشگری؛ وجود تفریحات شبانه در کشور میزبان؛ و ... از عوامل مهمی اند که بازاریابان گردشگری ورزشی باید در انتخاب بازارهای هدف و تهیه آمیزه های بازاریابی به آنها توجه کنند. همچنین, لزوم توجه به نیازهای مختلف گردشگران و برنامه ریزی درازمدت در بازاریابی گردشگری ورزشی از دیگر نتایجی است که در بسیاری از پژوهش ها بر آنها تاکید شده است. در تمام موارد و عوامل شناسایی شده در این پژوهش و سایر پژوهش ها, نقش مدیریت علمی در موفقیت در برنامه های بازاریابی بسیار مهم است. در انتهای مقاله, راهکارهایی برای بازاریابی اثربخش گردشگری ورزشی مطرح شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هنرور، افشار، غفوری، فرزاد، فرزان، فرزام، و شریفیان، اسماعیل. (1386). عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران. المپیک، 15(4 (پیاپی 40))، 31-44. SID. https://sid.ir/paper/37762/fa

    Vancouver: کپی

    هنرور افشار، غفوری فرزاد، فرزان فرزام، شریفیان اسماعیل. عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران. المپیک[Internet]. 1386؛15(4 (پیاپی 40)):31-44. Available from: https://sid.ir/paper/37762/fa

    IEEE: کپی

    افشار هنرور، فرزاد غفوری، فرزام فرزان، و اسماعیل شریفیان، “عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران،” المپیک، vol. 15، no. 4 (پیاپی 40)، pp. 31–44، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37762/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا