مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

445
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در مدارس با استفاده از فنون داده کاوی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف پژوهش حاضر امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در مدارس آموزش وپرورش شهرستان دورود با استفاده از تکنیک های داده کاوی است. روش پژوهش حاضر ازنظر هدف, کاربردی و به لحاظ شیوه از نوع توصیفی-تحلیلی است. جامعه آماری مشتمل بر مدیران مدارس اداره آموزش وپرورش دورود که تعداد آن ها 116 نفر بود و از میان آن ها تعداد 89 نفر به عنوان نمونه آماری از طریق جدول مورگان انتخاب شد. ابزار گردآوری داده های پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته است که روایی آن به روش صوری مورد تائید قرار گرفت و ضریب پایایی پرسشنامه مورداستفاده از طریق آلفای کرون باخ 93/. و از روش دونیمه کردن 70/. به دست آمد که در هر دو روش مورد تأیید بود. برای تحلیل داده ها از روش های داده کاوی و از نرم افزارهای Matlab, Weka, Rosetta, Excel استفاده شد. نتایج حاصل با استفاده از شبکه های عصبی, رافست, ژنتیک, درخت تصمیم گیری و تئوری بیز مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت, به این صورت که معیار دقت با استفاده از رافست 88/0, درخت تصمیم گیری 94/0, تئوری بیز 1, شبکه های عصبی مصنوعی 1 بود. درنهایت 6 قانون نهایی توسط الگوریتم ژنتیک, جانسون, هولتس و درخت تصمیم گیری ارائه گردید. بر اساس یافته های نهایی این پژوهش, عوامل تسهیم دانش, حفظ کارکنان دانش گر, استفاده از نظرات و پیشنهاد ات کارکنان نقش بسزا و عمده ای در استقرار مدیریت دانش ایفا می نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهلولی، علی، اسماعیل پور، منصور، و اسلامبولچی، علیرضا. (1399). امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در مدارس با استفاده از فنون داده کاوی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(2 )، 23-40. SID. https://sid.ir/paper/377891/fa

    Vancouver: کپی

    بهلولی علی، اسماعیل پور منصور، اسلامبولچی علیرضا. امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در مدارس با استفاده از فنون داده کاوی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(2 ):23-40. Available from: https://sid.ir/paper/377891/fa

    IEEE: کپی

    علی بهلولی، منصور اسماعیل پور، و علیرضا اسلامبولچی، “امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در مدارس با استفاده از فنون داده کاوی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 2 ، pp. 23–40، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377891/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button