مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی فرآیند تربیت رسانه ای در مدارس

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی مفهوم تربیت رسانه ای و به دست آوردن راهبردهایی عملیاتی جهت اتخاذ شیوه هایی جدید در مدیریت مدرسه بود. این پژوهش کیفی بوده که با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شد. جامعه آماری پژوهش, مدیران با سابقه آموزش و پرورش, اساتید دانشگاه در رشته های علوم تربیتی, ارتباطات و رسانه و متخصصان مجرب در حوزه سواد رسانه بودند که با استفاده از نمونه گیری هدفمند و معیار اشباع نظری در مصاحبه هایی نیمه ساختار یافته به صورت رودرور و عمیق از تعداد 33 نفر به عنوان مشارکت کننده, داده ها جمع آوری گردید. پژوهشگر طی سه مرحله ی کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی, تربیت رسانه ای رابه عنوان پدیده محوری مورد مطالعه قرارداد و شرایط علی, زمینه ای و مداخله گر و پیامد ها و راهبردها را استخراج و دسته بندی نمود. جهت اطمینان از روایی و پایایی پژوهش, مصاحبه ها با بعضی ازافراد چندین بار تکرار و نتایج حاصل در چند مرحله به رؤیت چند تن از اساتید مجرب و مصاحبه شونده ها رسید و در این بین از گروه های کانونی شرکت کنندگان در پژوهش نیزچندین بار استفاده گردید. براساس نتایج به دست آمده از پژوهش, با توجه به رشد روزافزون قدرت رسانه و ابزارهای تکنولوژیک در زندگی روزمره ی دانش آموزان و اثرات شگرف رسانه در سبک, نوع و چگونگی یادگیری آنان, لازم بود که تغییراتی در نحوه و مدل تربیتی و آموزشی مدارس ایجاد گردد که در این پژوهش راهبردهایی کاربردی برای تحقق این مهم ارایه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی طالخونچه، غلامرضا، تقی پور، فائزه، و اعتباریان خوراسگانی، اکبر. (1399). طراحی الگوی فرآیند تربیت رسانه ای در مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(2 )، 41-60. SID. https://sid.ir/paper/377892/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی طالخونچه غلامرضا، تقی پور فائزه، اعتباریان خوراسگانی اکبر. طراحی الگوی فرآیند تربیت رسانه ای در مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(2 ):41-60. Available from: https://sid.ir/paper/377892/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا رحیمی طالخونچه، فائزه تقی پور، و اکبر اعتباریان خوراسگانی، “طراحی الگوی فرآیند تربیت رسانه ای در مدارس،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 2 ، pp. 41–60، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377892/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button