مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

425
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر کیفیت ادراک شده خدمات دندانپزشکی در بیماران مراجعه کننده به مراکز ارائه خدمات دندانپزشکی وابسته به ناجا

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 258

چکیده

 زمینه و هدف: ارایه خدمات با کیفیت یکی از اهداف مهم نظام سلامت است, خدمات دندانپزشکی گران هستند. هدف پژوهش بررسی عوامل موثر بر کیفیت ادراک شده خدمات دندانپزشکی بود. روش بررسی: این پژوهش توصیفی-مقطعی و از نظر نوع داده ها کیفی-کمی بود. داده ها با استفاده از مصاحبه و ماتریس مقایسات زوجی از طریق 20 نفر از دندانپزشکان شاغل در کلینیک های دندانپزشکی ناجا که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند, گردآوری شد. روایی و پایایی مصاحبه ها از طریق درگیری طولانی مدت در داده ها, توسط همتایان و تحلیل موارد منفی تعیین شد. روایی ماتریس مقایسات زوجی از طریق نرخ ناسازگاری تعیین شد (1/0<). داده های پژوهش با کمک کد گذاری و آزمون های تعیین شدت اثر (R+J), آزمون های آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار) و نرم افزارهای SPSS23, Maxqda و Matlab R2017b تحلیل شدند. یافته ها: تحلیل محتوای مصاحبه ها نشان داد, عوامل ملموس, تضمین, اعتماد و همدلی عوامل موثر بر کیفیت خدمات دندانپزشکی می باشند. در فاز دوم با کمک تکنیک دیمتل (Dematel) مشخص شد, اعتماد و همدلی (204/28), تضمین (356/24), عوامل ملموس (798/17) بیشترین تا کمترین اهمیت را در کیفیت خدمات دندانپزشکی دارند (P=0. 1). نتیجه گیری: اعتماد و همدلی مهم ترین عامل در کیفیت خدمات دندانپزشکی بود. لازم است مدیران کلینک های دندانپزشکی و دندانپزشکان با تاکید بر احترام به بیماران, مطابق وعده عمل کردن در حوزه ارایه خدمات به بیماران, کیفیت خدمات دندانپزشکی را ارتقا دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، مهرنوش، پورنصیر، ندا، و حسینی، سیدمجتبی. (1399). بررسی عوامل موثر بر کیفیت ادراک شده خدمات دندانپزشکی در بیماران مراجعه کننده به مراکز ارائه خدمات دندانپزشکی وابسته به ناجا. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، 33(4 )، 249-258. SID. https://sid.ir/paper/377920/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری مهرنوش، پورنصیر ندا، حسینی سیدمجتبی. بررسی عوامل موثر بر کیفیت ادراک شده خدمات دندانپزشکی در بیماران مراجعه کننده به مراکز ارائه خدمات دندانپزشکی وابسته به ناجا. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)[Internet]. 1399؛33(4 ):249-258. Available from: https://sid.ir/paper/377920/fa

    IEEE: کپی

    مهرنوش جعفری، ندا پورنصیر، و سیدمجتبی حسینی، “بررسی عوامل موثر بر کیفیت ادراک شده خدمات دندانپزشکی در بیماران مراجعه کننده به مراکز ارائه خدمات دندانپزشکی وابسته به ناجا،” مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، vol. 33، no. 4 ، pp. 249–258، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377920/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button