مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر حس جمعی بر وفاداری گردشگران جشنواره ها با نقش میانجی تجربه احساسی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 56

چکیده

 جشنواره های فرهنگی سهم مهمی در صنعت گردشگری دارند و شناخت عوامل موثر بر موفقیت آن ها دارای اهمیت است؛ بنابراین در این پژوهش, تاثیر متغیرهای حس جمعی, تجربه احساسی و برون گرایی در تحقق رضایت و وفاداری گردشگران رویدادهای فرهنگی بررسی شده است. برای این منظور, تعداد 394 پرسشنامه در بین گردشگران جشنواره نوروزی برج میلاد تهران توزیع و موردبررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد حس جمعی یک پیش بینی کننده مستقیم وفاداری است و رضایت هم چنان بیش ترین تاثیر را بر وفاداری دارد. همچنین رابطه بین برون گرایی و تجربه احساسی مثبت تایید شد. در مسیرهای غیرمستقیم نیز تجربه احساسی مثبت از طریق رضایت بیش ترین تاثیر را بر وفاداری دارد. نتایج این مطالعه می تواند مدیران بازاریابی و متولیان برگزاری جشنواره ها را در مدیریت بهتر رویدادها و کسب رضایت و وفاداری بیشتر گردشگران یاری رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صنوبر، ناصر، و خانی، سعیده. (1399). تاثیر حس جمعی بر وفاداری گردشگران جشنواره ها با نقش میانجی تجربه احساسی. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 15(51 )، 31-56. SID. https://sid.ir/paper/378391/fa

    Vancouver: کپی

    صنوبر ناصر، خانی سعیده. تاثیر حس جمعی بر وفاداری گردشگران جشنواره ها با نقش میانجی تجربه احساسی. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1399؛15(51 ):31-56. Available from: https://sid.ir/paper/378391/fa

    IEEE: کپی

    ناصر صنوبر، و سعیده خانی، “تاثیر حس جمعی بر وفاداری گردشگران جشنواره ها با نقش میانجی تجربه احساسی،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 15، no. 51 ، pp. 31–56، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button