مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

98
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای فرا سازمانی مقبولیت دهی به کار رفته توسط مدیران خرید

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 150

چکیده

 مقاله حاضر به اینکه مدیران خرید چگونه می توانند مقبولیت بخش خرید را درون سازمان توسعه دهند, می پردازد. در این رابطه از یک رویکرد تحقیقاتی کیفی شش موردی استفاده شد. تاکنون تحقیقی بر روی این موضوع انجام نشده است. تحلیلی از راهبردهای مقبولیت درونی, باید مفهوم و طبیعت روابط در میان بخش ها را نیز در نظر داشته باشد. تحلیل ها نشان می دهد که جهت ایجاد, حفظ یا افزایش مقبولیت درونی بخش, مدیران خرید باید در دو مورد زیر بسیار خوب عمل کنند: 1) شناسایی و جذب بهترین تامین کننده ها و 2) شناسایی و به کارگیری فرآیندهای همکاری و فرآیند های هماهنگی که توسط رقبا قابل کپی برداری نباشند در واقع, مدیران تامین, راهبرد های مقبولیت داخلی و خارجی را توسعه می دهند چرا که سطح بالاتری از مقبولیت درونی می تواند به تدریج توسط سهامداران خارجی, که پس از استنباط سایر بخش ها و مدیریت ارشد تاثیر می گذارد, پشتیبانی شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که راهبرد های به کار برده شده توسط مدیران خرید, بسته به تلاشی که دارند بر ابعاد مقبولیت (شناختی, عملی, اخلاقی) تاثیر می گذارند و شکل های متفاوتی می گیرند. بعلاوه, راهبرد مقبولیت یک بخش خرید, بسته به برخی از عوامل مهم, توسعه می یابد: 1) بخش خرید در یک زمان معین از نظر سهم درک شده در ارزیابی, شبیه به یک ترازنامه مالی است, 2) توانمندی فنی و رابطه ای پرسنل خرید و 3) حد نتایج در انتخاب های راهبردی که منجر به رشد مزیت رقابتی برای سازمانی که برای آن کار می کنند. به نظر می آید هر گونه تلاش برای گام برداشتن بر مبنای راهبرد های منسجم می توانند به ارتقای سطح مقبولیت بخش خرید و سطح رشد آن کمک کند. از این نقطه شروع, این مطالعه همچنین نشان می دهد که مقبولیت داخلی بخش خرید, محرک اساسی شیوه های خرید است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چوگو، آندره، پاچ، گیلیز، نوله، جین، و میهالااستوارو، رالوکا. (1398). راهبردهای فرا سازمانی مقبولیت دهی به کار رفته توسط مدیران خرید. اندیشه آماد، 18(70 )، 113-150. SID. https://sid.ir/paper/378413/fa

    Vancouver: کپی

    چوگو آندره، پاچ گیلیز، نوله جین، میهالااستوارو رالوکا. راهبردهای فرا سازمانی مقبولیت دهی به کار رفته توسط مدیران خرید. اندیشه آماد[Internet]. 1398؛18(70 ):113-150. Available from: https://sid.ir/paper/378413/fa

    IEEE: کپی

    آندره چوگو، گیلیز پاچ، جین نوله، و رالوکا میهالااستوارو، “راهبردهای فرا سازمانی مقبولیت دهی به کار رفته توسط مدیران خرید،” اندیشه آماد، vol. 18، no. 70 ، pp. 113–150، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378413/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button