Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,968
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

487
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اندازه ی نمونه های واژه یاب در فراگیری واژه

صفحات

 صفحه شروع 257 | صفحه پایان 281

چکیده

 هر چند که واژه یاب به عنوان ابزاری سودمند در آموزش زبان شناخته شده است, تأثیرات احتمالی شکل ها و اندازه های آن مورد پژوهش قرار نگرفته است. بر این مبنا, مقالة حاضر به بررسی تأثیر اندازه های مختلف نمونه های واژه یاب (دو جمله کامل, یک جمله کامل و جمله ناتمام) بر یادگیری پیوسته و طولانی مدت واژه های جدید پرداخته است. شرکت کنندگان پژوهش حاضر, 66 دانشجوی زبان انگلیسی سطح متوسط به بالا بودند که با بهره گیری از آزمون تعیین سطح و از سه کلاس انتخاب شدند. هر گروه 63 واژه ی جدید را در یکی از این سه اندازه دریافت کردند. آموزش واژههای جدید مدت هفت جلسه به طول انجامید. در هر جلسه, برخی از واژهها در نمونه های واژه یاب با اندازه های اشاره شده به سه گروه ارائه شده و زبان آموزان به استنباط معنای واژه ها با بهره گیری از بافت پرداختند. یافته ها نشان داد گروهی که واژههای جدید را در بافت دو جملهای دریافت کرده بودند, در یادگیری پیوسته موفق تر عمل کردند. هر چند, تفاوت معناداری مابین دانش واژگانی سه گروه در آزمون تأخیری یافت نشد. همچنین, میانگین گروهی که واژهها را در جمله های ناکامل دریافت کرده بودند, پائین تر از دو گروه دیگر بود. یافتههای این پژوهش می تواند به آموزش و یادگیری واژه از طریق واژه یاب کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحانی راوری، مریم، همتی، فاطمه، روحی، افسر، و آقاجانزاده کیاسی، محمد. (1400). نقش اندازه ی نمونه های واژه یاب در فراگیری واژه. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 13(39 )، 257-281. SID. https://sid.ir/paper/378606/fa

    Vancouver: کپی

    روحانی راوری مریم، همتی فاطمه، روحی افسر، آقاجانزاده کیاسی محمد. نقش اندازه ی نمونه های واژه یاب در فراگیری واژه. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1400؛13(39 ):257-281. Available from: https://sid.ir/paper/378606/fa

    IEEE: کپی

    مریم روحانی راوری، فاطمه همتی، افسر روحی، و محمد آقاجانزاده کیاسی، “نقش اندازه ی نمونه های واژه یاب در فراگیری واژه،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 13، no. 39 ، pp. 257–281، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378606/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا