مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تعدیل کننده جو یادگیری در تاثیر کیفیت زندگی مدرسه بر خودکارآمدی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تعدیل کنندگی جو یادگیری در تاثیر کیفیت زندگی در مدرسه بر خود کارآمدی دانش-آموزان بود. روش پژوهش برحسب هدف از نوع کاربردی و براساس شیوه اجرا, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل 22025 دانش آموز دوره ابتدایی دوم نواحی یک و دو آموزش و پرورش همدان در سالتحصیلی96-95 بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی, نمونه ای به حجم 384 نفر(188 دختر و 196 پسر) با استفاده از جدول کرجسی و مورگان انتخاب شد. ابزار های گردآوری اطلاعات شامل سه پرسشنامه ی کیفیت زندگی در مدرسه, جو یادگیری و خودکارآمدی تحصیلی بود. داده های جمع آوری شده بر اساس شاخص های آمار توصیفی وآزمون های استنباطی کولموگروف_ اسمیرنوف, همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد بین متغیرهای کیفیت زندگی در مدرسه با خودکارآمدی, کیفیت زندگی در مدرسه با جویادگیری و خودکارآمدی با جو یادگیری همبستگی مثبت و معنادار در سطح (01/0≤ p) وجود دارد. همچنین یافته های حاصل از ضرایب تحلیل مسیر حاکی از آن است تاثیرکیفیت زندگی بر خودکارآمدی, جویادگیری بر خودکارآمدی و کیفیت زندگی برجویادگیری مثبت و مستقیم است. بعلاوه, کیفیت زندگی در مدرسه بر خودکارآمدی تاثیر غیر مستقیم نیزدارد و جو یادگیری در رابطه بین کیفیت زندگی و خودکارآمدی, نقش تعدیل کنندگی دارد. پیشنهاد شد, مدارس از طریق طراحی تجربیات آموزشی لذت بخش, بازخورد مناسب و حمایت گرانه, علاوه بر تامین کیفیت زندگی در مدرسه, به تقویت باورهای دانش آموزان از توانایی خود و ایجاد جو یادگیری اثربخش به عنوان مهم ترین شاخص های اثربخشی مدارس بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معروفی، یحیی، و محمدی، محمدحسن. (1398). نقش تعدیل کننده جو یادگیری در تاثیر کیفیت زندگی مدرسه بر خودکارآمدی دانش آموزان. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(4 )، 100-120. SID. https://sid.ir/paper/378814/fa

    Vancouver: کپی

    معروفی یحیی، محمدی محمدحسن. نقش تعدیل کننده جو یادگیری در تاثیر کیفیت زندگی مدرسه بر خودکارآمدی دانش آموزان. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(4 ):100-120. Available from: https://sid.ir/paper/378814/fa

    IEEE: کپی

    یحیی معروفی، و محمدحسن محمدی، “نقش تعدیل کننده جو یادگیری در تاثیر کیفیت زندگی مدرسه بر خودکارآمدی دانش آموزان،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 4 ، pp. 100–120، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button