مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی از عوامل موثر در روی گردانی مشتریان به روش معادلات ساختاری و نظام استنتاج فازی (FIS)

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 195

چکیده

 هدف: ارایه مدل توسعه یافته ای از عوامل موثر در قصد روی گردانی مشتریان و نیات رفتاری آنان در صنعت بیمه به روش معادلات ساختاری و نظام استنتاج فازی. روش شناسی این مطالعه از نظر روش تحقیق در دسته مطالعات توصیفی-تحلیلی قرار دارد و جامعه آماری آن را مشتریان شرکت های بیمه در استان البرز تشکیل می دهد. به منظور نمونه گیری, از فرمول کوکران بهره گرفته شده و بر این اساس, تعداد 386 مشتری (به روش نمونه گیری طبقه ای-تصادفی) در حکم نمونه در مطالعه حاضر شرکت کرده اند. داده ها با پرسشنامه های استاندارد گردآوری شده و داده ها با دو رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری و نظام استنتاج فازی تجزیه و تحلیل شده اند. یافته ها یافته ها در بخش مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که مجموعه عوامل زمینه ای در مدل نظری این پژوهش, می توانند به میزان 8/91 و 2/77 درصد از تغییرات نیات رفتاری مشتریان و قصد روی گردانی مشتریان را تبیین کنند (R-Square= 0. 918-0. 772). همچنین نتایج به دست آمده از نظام استنتاج فازی نشان داد که تاثیرات رضایت مشتریان و ریسک های ادراکی در یکدیگر مخالف هم است. نتیجه گیری در ریسک های ادراک شده با مقدار متوسط به بالا, تغییرات نمرات رضایت مشتریان از مقدار عددی 1/0 به سمت عدد 1, در قصد روی گردانی مشتریان اثر کاهشی دارد. همچنین هزینه روی گردانی, در مقایسه با تصویر برند, تاثیر کمتری در دستیابی با نیات رفتاری مثبت در مشتریان دارد؛ تا حدی که با تحقق هزینه روی گردانی بالا, یعنی نمرات بالاتر از 8/0, فقط کافی است که تصویر از برند از مقدار 2/0 بیشتر باشد تا بتوان انتظار داشت که نیات رفتاری مثبت در مشتریان در حد بسیار مطلوبی محقق شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشیری، مونا، میرابی، وحیدرضا، و وظیفه دوست، حسین. (1398). ارائه مدلی از عوامل موثر در روی گردانی مشتریان به روش معادلات ساختاری و نظام استنتاج فازی (FIS). پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، 34(4 )، 163-195. SID. https://sid.ir/paper/378854/fa

    Vancouver: کپی

    مشیری مونا، میرابی وحیدرضا، وظیفه دوست حسین. ارائه مدلی از عوامل موثر در روی گردانی مشتریان به روش معادلات ساختاری و نظام استنتاج فازی (FIS). پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)[Internet]. 1398؛34(4 ):163-195. Available from: https://sid.ir/paper/378854/fa

    IEEE: کپی

    مونا مشیری، وحیدرضا میرابی، و حسین وظیفه دوست، “ارائه مدلی از عوامل موثر در روی گردانی مشتریان به روش معادلات ساختاری و نظام استنتاج فازی (FIS)،” پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، vol. 34، no. 4 ، pp. 163–195، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378854/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button