مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روابط بین آمادگی فراگیران EFL عراقی برای نوشتن، انواع شخصیت و توانایی نوشتن

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 29

چکیده

 بسیار مشهود است که یادگیری و دستیابی به سطح بالایی از تسلط در نوشتن و عوامل روانشناختی موثر در آن از اهمیت فزاینده ای برخوردار است. یک استراتژی رایج که توجه بیشتری را در این زمینه جلب کرده است, بررسی تأثیر احتمالی تفاوتهای فردی از جمله تمایل به نوشتن و نوع شخصیت بر عملکرد نوشتن زبان آموزان است. از آنجا که به طور خاص هیچ مطالعه ای در عراق, از نظر ما, چنین روابطی را در نظر نگرفته است, مطالعه حاضر به بررسی ارتباط بین تمایل زبان آموز EFL عراقی به نوشتن, توانایی نوشتن و انواع شخصیت می پردازد. برای همگن سازی فراگیران, 200 دانشجوی دانشگاه انگلیسی از گروههای انگلیسی زبان دیوانیه از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و ملزم به شرکت در آزمون آکسفورد بودند که 120 زبان آموز EFL از آنها به عنوان واسطه در نظر گرفته شدند. از شرکت کنندگان میانی نیز خواسته شد تا دو پرسشنامه تمایل به نوشتن و تیپ شخصیتی پنج عاملی را تکمیل کنند. همبستگی پیرسون بین نمرات نشان داد که تمایل به نوشتن و توانایی نوشتن به طور متوسط همبستگی دارد و از بین پنج عامل فرعی از ویژگی های شخصیتی, وظیفه شناسی بیشترین همبستگی مثبت و روان رنجوری کمترین همبستگی منفی را با توانایی نوشتن دارد. یافته های این مطالعه برای معلمان و مدیران مهم است که بدانند چگونه می توانند عوامل روانشناختی را برای بهبود توانایی نوشتن دانش آموزان در نظر بگیرند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شراد، احمد، و فراوانی، اکرم. (1400). بررسی روابط بین آمادگی فراگیران EFL عراقی برای نوشتن, انواع شخصیت و توانایی نوشتن. کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی، 3(1 )، 23-29. SID. https://sid.ir/paper/378943/fa

    Vancouver: کپی

    شراد احمد، فراوانی اکرم. بررسی روابط بین آمادگی فراگیران EFL عراقی برای نوشتن, انواع شخصیت و توانایی نوشتن. کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی[Internet]. 1400؛3(1 ):23-29. Available from: https://sid.ir/paper/378943/fa

    IEEE: کپی

    احمد شراد، و اکرم فراوانی، “بررسی روابط بین آمادگی فراگیران EFL عراقی برای نوشتن, انواع شخصیت و توانایی نوشتن،” کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی، vol. 3، no. 1 ، pp. 23–29، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button