مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

946
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارتهای ارتباطی راهنمایان تور بین المللی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 183

چکیده

راهنمایان تور بین المللی به عنوان سفیران فرهنگی یک کشور مطرح هستند که شایستگی های ارتباطی آن ها, بر ایجاد تجربه مثبت و منفی در گردشگران و خاطرات آن ها از مقصد تأثیر می گذارد. به دلیل ماهیت ارتباطی شغل راهنمایی تور و تعاملات چهره به چهره آن ها با گردشگران, توانمندی های ارتباطی آن ها بسیار حائز اهمیت است؛ لذا در این مطالعه به شناسایی مهارت های ارتباطی راهنمایان تور بین المللی و اهمیت آن ها پرداخته می شود. این مطالعه از نوع کیفی-کمی (آمیخته) بوده و به روش دلفی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را خبرگان دانشگاهی در حوزه گردشگری و راهنمایان تور بین المللی تشکیل می دهند. نمونه گیری به صورت غیر تصادفی بوده و برای شناسایی نمونه پژوهش از شیوه گلوله برفی استفاده شد. داده های جمع آوری شده با مشارکت 28 نفر از خبرگان به اشباع رسید. یافته های پژوهش نشان داد که متخصصان در مجموع 21 مهارت ارتباطی را بیان نموده اند که شامل تسلط به زبان خارجی, رعایت فاصله مناسب, حرکات مناسب, شوخ طبع بودن, روابط عاطفی مناسب, چشم پوشی از عیب و ایرادات گردشگران, آداب معاشرت خوب, باادب بودن, حفظ ارتباط چشمی, رعایت احترام در مراودات اجتماعی, استفاده از ایماواشاره, نداشتن لکنت زبان, استفاده از گرامر مناسب, توضیح جذاب جاذبه ها, ارتباط مناسب با عناصر دیگر صنعت گردشگری, فن بیان قوی و توانایی سخنوری, صراحت کلام, داستان سرایی, ارائه اطلاعات متناسب باحوصله گردشگران, سرگرم کردن گردشگران و میانجی گری اجتماعی می شود. نتایج این تحقیق می تواند به تور اپراتورها, انجمن های حرفه ای راهنمایی تور و هم چنین مراکز تربیت راهنمایان تور چارچوبی ارائه دهد که از طریق برگزاری سمینارها, کارگاه ها و دوره های آموزشی مهارت های ارتباطی راهنمایان تور را بهبود ببخشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی اقدم، صمد، فاریابی، محمد، و حق وردیزاده، ابوالفضل. (1398). مهارتهای ارتباطی راهنمایان تور بین المللی. مدیریت کسب و کار بین المللی، 2(3 )، 163-183. SID. https://sid.ir/paper/379030/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی اقدم صمد، فاریابی محمد، حق وردیزاده ابوالفضل. مهارتهای ارتباطی راهنمایان تور بین المللی. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1398؛2(3 ):163-183. Available from: https://sid.ir/paper/379030/fa

    IEEE: کپی

    صمد رحیمی اقدم، محمد فاریابی، و ابوالفضل حق وردیزاده، “مهارتهای ارتباطی راهنمایان تور بین المللی،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 2، no. 3 ، pp. 163–183، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button