مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

360
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی تلفیقی جوامع یادگیرنده حرفه ای ناب

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف آموزش کمک به پیروزی افراد است و نظام آموزشی که در تحقق این امر کارایی لازم را نداشته باشد, نیازمند بازبینی و اصلاح است. هدف این پژوهش, بهره گیری از اصول تفکّر ناب برای شناسایی و حذف موانعی است که تبدیل نظام آموزشی ایران به اجتماع یادگیرندة حرفه ای را به چالش می کشاند. در این پژوهش کیفی, با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند در قالب کاربردی سیستماتیک از روش پژوهشی داده بنیاد, داده های حاصل از 13 مصاحبة نیمه ساختار یافته با خبرگان, مشاهدة 10 منطقة آموزشی استان تهران و تحلیل محتوای 45 سند مرتبط, با کدگزاری در نرم افزار MAXQDA 12 مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. 1370 کد استخراج شده, در قالب 239 مفهوم, 19 مقوله و 6 مؤلفه دسته بندی شده اند. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل داده ها, آموزش بر اساس نیازهای فراگیران, معلّمان و سایر ذی نفعان عامل اصلی لزوم شکل گیری اجتماع یادگیرندة حرفه ای است که فرایندها و تعاملات شکل دهندة آن مثل همکاری, به اشتراک گذاشتن, ارزیابی و شناسایی, تحت تأثیر عوامل زمینه ای تسهیل گر (فرهنگ و رهبری) و عوامل بازدارنده (ضعف ها و اتلاف ها) قرار می گیرند. شدت و ضعف این دو دسته از عوامل, می تواند موجب بروز تغییراتی مثبت یا منفی در پیامدهای مورد انتظار این جوامع گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کامکار، زهره، عبدالهی، بیژن، زین آبادی، حسن رضا، و عباسیان، حسین. (1398). ارائه الگوی تلفیقی جوامع یادگیرنده حرفه ای ناب. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(1 )، 147-162. SID. https://sid.ir/paper/379233/fa

    Vancouver: کپی

    کامکار زهره، عبدالهی بیژن، زین آبادی حسن رضا، عباسیان حسین. ارائه الگوی تلفیقی جوامع یادگیرنده حرفه ای ناب. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(1 ):147-162. Available from: https://sid.ir/paper/379233/fa

    IEEE: کپی

    زهره کامکار، بیژن عبدالهی، حسن رضا زین آبادی، و حسین عباسیان، “ارائه الگوی تلفیقی جوامع یادگیرنده حرفه ای ناب،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 1 ، pp. 147–162، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379233/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button