مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش فعال فناورانه (TEAL) در درس زیست شناسی بر انگیره تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

کلیدواژه

روش فعال فناورانه (TEAL)Q3

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین میزان تاثیر آموزش به روش فعال فناورانه (TEAL) بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی 89- 88 بود. روش پژوهش بر اساس ماهیت, نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل بود. برای دست یابی به هدف پژوهش, از بین دبیرستان های شهرستان خمینی شهر به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای تصادفی, دو کلاس 27 نفره در دو دبیرستان, یکی به عنوان گروه کنترل و دیگری به عنوان گروه آزمایش انتخاب شدند. سپس پژوهشگر به مدت هجده جلسه آموزشی, گروه آزمایش را تحت مداخله روش تدریس فعال فناورانه (TEAL) قرار داد. نخستین ابزار این پژوهش, پرسشنامه انگیزش تحصیلی ولرند بود که باقری (1379) روایی سازه آن را تایید نموده بود. ضریب پایایی به روش آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 0.75 گزارش شده است. در این پژوهش تحصیلات پدر, تحصیلات مادر, شغل پدر, سن پدر, سن مادر, تعداد اعضای خانواده, نمره هوش و معدل سال قبل دانش آموزان, به عنوان متغیرهای همپراش, تحت کنترل قرار گرفتند. جهت کنترل نمرات هوش از آزمون هوش ریون استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد, آموزش زیست شناسی به روش فعال فناورانه (TEAL) بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان در مقایسه با روش معمول در آموزش و پرورش تاثیر مثبتی داشته که میزان بهبود در انگیزه تحصیلی با توجه به مجذور اتا 89.1 درصد از تغییرات بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پریشانی، ندا، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، و عابدی، احمد. (1390). تاثیر آموزش فعال فناورانه (TEAL) در درس زیست شناسی بر انگیره تحصیلی دانش آموزان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 3(1 (پیاپی 2-60))، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/380569/fa

Vancouver: کپی

پریشانی ندا، میرشاه جعفری سیدابراهیم، عابدی احمد. تاثیر آموزش فعال فناورانه (TEAL) در درس زیست شناسی بر انگیره تحصیلی دانش آموزان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 2-60)):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/380569/fa

IEEE: کپی

ندا پریشانی، سیدابراهیم میرشاه جعفری، و احمد عابدی، “تاثیر آموزش فعال فناورانه (TEAL) در درس زیست شناسی بر انگیره تحصیلی دانش آموزان،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 3، no. 1 (پیاپی 2-60)، pp. 1–16، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380569/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button