مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کفایت شاخص های روان سنجی مقیاس حمایت تحصیلی (نسخه فارسی)

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف مطالعه حاضر بررسی کفایت شاخص های روان سنجی فرم فارسی مقیاس حمایت تحصیلی ساندز و پلانکت, جهت استفاده در ایران بود. گروه نمونه این مطالعه؛ شامل 254 دانش آموز دختر و پسر دبیرستانی شیراز بودند که به شیوه خوشه ای تصادفی چندمرحله ای انتخاب شده بودند. در این مطالعه, برای گردآوری اطلاعات از مقیاس حمایت تحصیلی ساندز و پلانکت استفاده شد. قبل از گردآوری اطلاعات, مقیاس حمایت تحصیلی به زبان فارسی ترجمه شد و پس از اطمینان از کفایت فرم فارسی این مقیاس (که از طریق بازگردان فرم فارسی به انگلیسی حاصل شد), گروه نمونه این مقیاس را تکمیل نمودند. نتایج آزمون تحلیل عامل در خصوص ساختار عاملی این مقیاس, حاکی از وجود چهار عامل؛ حمایت تحصیلی از سوی مادر, حمایت تحصیلی از سوی پدر, حمایت تحصیلی از سوی معلم و حمایت تحصیلی از سوی همسالان بود. ضریب آلفا و ضریب بازآزمایی برای این مقیاس و عوامل آن, حاکی از پایایی این مقیاس بود. هم چنین, همبستگی نمرات عوامل این مقیاس با عملکرد تحصیلی, نشانگر روایی همگرا برای این مقیاس بود. در مجموع نتایج حاصل از این مطالعه, بیانگر روایی و پایایی مناسب فرم فارسی مقیاس حمایت تحصیلی جهت استفاده در ایران است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سامانی، سیامک، و جعفری، محمدعلی. (1390). بررسی کفایت شاخص های روان سنجی مقیاس حمایت تحصیلی (نسخه فارسی). مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 3(1 (پیاپی 2-60))، 47-60. SID. https://sid.ir/paper/380570/fa

Vancouver: کپی

سامانی سیامک، جعفری محمدعلی. بررسی کفایت شاخص های روان سنجی مقیاس حمایت تحصیلی (نسخه فارسی). مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 2-60)):47-60. Available from: https://sid.ir/paper/380570/fa

IEEE: کپی

سیامک سامانی، و محمدعلی جعفری، “بررسی کفایت شاخص های روان سنجی مقیاس حمایت تحصیلی (نسخه فارسی)،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 3، no. 1 (پیاپی 2-60)، pp. 47–60، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380570/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button