Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

351
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

485
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل اعتماد در تجارت اجتماعی با بررسی تاثیر کیفیت وب سایت های اجتماعی در صنعت گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 54

چکیده

 با پیشرفت روزافزون فناوری و نیاز به سرعت عمل در ارتباطات و انجام معاملات, تجارت اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته که در این حوزه اعتماد اجتماعی برای حفظ هر چه بیشتر مشتریان در فضای آنلاین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هدف پژوهش حاضر ارائه مدل اعتماد در تجارت اجتماعی با بررسی تاثیر کیفیت وب سایت های اجتماعی بر شکل گیری اعتماد در صنعت گردشگری می باشد. پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کاربران شبکه های اجتماعی که از وب سایت های اجتماعی مربوط به صنعت گردشگری خرید کرده اند می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی انتخاب شدند. نتایج حاصل از روش مدلسازی معادلات ساختاری نشان می دهد که ابعاد کیفیت وب سایت های اجتماعی از قبیل کیفیت اطلاعات, ارتباطات و اجتماعات مجازی, سفارشی سازی خدمت گردشگری تاثیر مثبت و معناداری بر حضور اجتماعی دارد و همچنین تمام ابعاد کیفیت وب سایت های اجتماعی به جز ارتباطات و اجتماعات مجازی به همراه متغیر حضور اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر لذت ادراک شده دارد. حضور اجتماعی و لذت ادراک شده نیز تاثیر مثبتی بر سودمندی ادراک شده دارد. همچنین رابطه بین سودمندی ادراک شده و اعتماد اجتماعی نیز مثبت می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جامی پور، مونا، طاهری، غزاله، و ابراهیمی دلاور، فاطمه. (1398). ارائه مدل اعتماد در تجارت اجتماعی با بررسی تاثیر کیفیت وب سایت های اجتماعی در صنعت گردشگری. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 25-54. SID. https://sid.ir/paper/380597/fa

    Vancouver: کپی

    جامی پور مونا، طاهری غزاله، ابراهیمی دلاور فاطمه. ارائه مدل اعتماد در تجارت اجتماعی با بررسی تاثیر کیفیت وب سایت های اجتماعی در صنعت گردشگری. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(22 ):25-54. Available from: https://sid.ir/paper/380597/fa

    IEEE: کپی

    مونا جامی پور، غزاله طاهری، و فاطمه ابراهیمی دلاور، “ارائه مدل اعتماد در تجارت اجتماعی با بررسی تاثیر کیفیت وب سایت های اجتماعی در صنعت گردشگری،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 22 ، pp. 25–54، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380597/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا