مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

335
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی چند هدفه تخصیص خدمات بانک به مشتریان خوشه بندی شده

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 111

چکیده

 پژوهش های اخیر نشان داده است که بانک ها با شناسایی و تقسیم بندی مشتریان به گروه هایی با نیازها و الگوهای رفتارهای مشابه می توانند سودآوری خود را از ارائه خدمات و محصولات به شدت افزایش دهند و با شناسایی مشتریان مشابه, رفتار آنها را تحلیل و جهت کسب بیشترین مطلوبیت برای آنها, خدمات و محصولات خود را عرضه کنند. در این پژوهش بر اساس پنج ویژگی هریک از مشتریان شامل آخرین زمان مراجعه, تعداد تراکنش, مبلغ سپرده گذاری, مبلغ وام و مانده معوقات وام ها در طول یکسال فعالیت از پایگاه داده بانک استخراج شد و سپس به کمک الگوریتم کا میانگین مشتریانخوشه بندی شدند. سپس الگوی چندهدفه تخصیص خدمات بانک به هرکدام از خوشه ها طراحی شد. اهداف الگوی طراحی شده افزایش میزان رضایت مشتریان, کاهش هزینه ها و کاهش مخاطره تخصیص خدمات بود. با توجه به آنکه مسئله دارای یک راه حل بهینه نبوده و هر یک از ویژگی های مشتری دارای یک تابع توزیع احتمالی اند, برای حل از شبیه سازی استفاده شد. نتایج به دست آمده بهبود قابل توجهی از سطح ارائه خدمات و محصولات به مشتریان بانک را نسبت به وضعیت فعلی نشان داد. در این پژوهش از نرم افزارهای وکا و آر برای داده کاوی و ارنا برای شبیه سازی و بهینه سازی استفاده شد. از نتایج این پژوهش در توسعه و ساخت نرم افزار تحلیلی مشتریان در یکی از بانک های خصوصی کشور استفاده شد...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیل سجادی، سید، خاتمی فیروزآبادی، سیدمحمدعلی، تقوی فرد، محمدتقی، و بامداد صوفی، جهانیار. (1397). الگوی چند هدفه تخصیص خدمات بانک به مشتریان خوشه بندی شده. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، 8(2 )، 93-111. SID. https://sid.ir/paper/381006/fa

    Vancouver: کپی

    خلیل سجادی سید، خاتمی فیروزآبادی سیدمحمدعلی، تقوی فرد محمدتقی، بامداد صوفی جهانیار. الگوی چند هدفه تخصیص خدمات بانک به مشتریان خوشه بندی شده. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی[Internet]. 1397؛8(2 ):93-111. Available from: https://sid.ir/paper/381006/fa

    IEEE: کپی

    سید خلیل سجادی، سیدمحمدعلی خاتمی فیروزآبادی، محمدتقی تقوی فرد، و جهانیار بامداد صوفی، “الگوی چند هدفه تخصیص خدمات بانک به مشتریان خوشه بندی شده،” پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، vol. 8، no. 2 ، pp. 93–111، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button