مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه مدیران پرستاری نسبت به نقش کار دانشجویی در کسب صلاحیت بالینی پرستاران تازه کار

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه: همواره مدیران پرستاری با صلاحیت بالینی یرستاران تازه کار دارای چالش هستند و میزان صلاحیت آنها را برای ایفای نقش پرستار تازه کار مناسب نمی دانند. البته نقش کار دانشجویی در کسب این صلاحیت, علاوه بر عوامل متعدد دیگر بسیار مهم است. هدف: این مطالعه با هدف تبیین دیدگاه مدیران پرستاری نسبت به نقش کار دانشجویی د رکسب صلاحیت بالینی پرستاران تازه کار طراحی گردید. مواد و روش ها: در این مطالعه کیفی 35 نفر از سرپرستاران, سوپروایزرها و مترون های شاغل در بیمارستانهای آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شرکت نمودند. از مصاحبه عمیق, چهره به چهره و نیمه ساختار یافته فردی به منظور جمع آوری داده ها استفاده گردید و در اسرع وقت, متن مصاحبه ها کلمه به کلمه برروی کاغذ نوشته شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوای کیفی الو و کینگاز (2008) استفاده شد. یافته ها: پس از کد بندی کلیه مصاحبه ها, 1250 کد اولیه ایجاد شد که در نهایت, تعداد کدها به 850 کد تقلیل یافت و در 18 زیر طبقه, 6 طبقه و 3 مضمون با عناوین نقش وظیفه پروری (با طبقات توسعه عملکرد و پیشرفت حرفه ای), نقش شخصیت پروری (با طبقات خودسازی و تسهیل ارتباط با دیگران) و نقش دانش پروری (با طبقات فراگیری دانش و ارائه دهندگی دانش) قرار داده شدند. نتیجه گیری: از نظر مدیران پرستاری تجربه کار دانشجویی باعث می شود پرستاران تازه فارغ التحصیل در ارائه مراقبت های پرستاری شایستگی بیشتری داشته باشند و نقش های متعددی در آنها پرورش یابد. بنابراین, لازم است ماهیت این کار و نقش آن بر صلاحیت پرستاران آینده مورد ارزیابی قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

منوچهری، هومان، ایمانی، الهام، آتش زده شوریده، فروزان، و علوی مجد، حمید. (1397). دیدگاه مدیران پرستاری نسبت به نقش کار دانشجویی در کسب صلاحیت بالینی پرستاران تازه کار. مدیریت پرستاری، 7(1 )، 29-40. SID. https://sid.ir/paper/381026/fa

Vancouver: کپی

منوچهری هومان، ایمانی الهام، آتش زده شوریده فروزان، علوی مجد حمید. دیدگاه مدیران پرستاری نسبت به نقش کار دانشجویی در کسب صلاحیت بالینی پرستاران تازه کار. مدیریت پرستاری[Internet]. 1397؛7(1 ):29-40. Available from: https://sid.ir/paper/381026/fa

IEEE: کپی

هومان منوچهری، الهام ایمانی، فروزان آتش زده شوریده، و حمید علوی مجد، “دیدگاه مدیران پرستاری نسبت به نقش کار دانشجویی در کسب صلاحیت بالینی پرستاران تازه کار،” مدیریت پرستاری، vol. 7، no. 1 ، pp. 29–40، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381026/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button