مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

914
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی مدیریت تبلیغات محیطی کلان شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 153

چکیده

 مقدمه: هر آنچه در فضای شهری قرار می گیرد, به نحوی بر زیبایی, شیوه زیست, فرهنگ, عادات و رفتارهای شهروندان و به تبع آن, بر هویت شهر تأثیر می گذارد. یکی از عناصر اصلی که به انحای مختلف در فضای شهری ایفای نقش می کند, تبلیغات محیطی است. تبلیغات, مؤثرترین روش در رساندن پیام های فرهنگی و تجاری به مخاطبان محسوب می شود. همه انواع تبلیغاتی که در فضای آزاد, اعم از شهری و برون شهری قرار می گیرند, تبلیغات محیطی هستند. این گونه تبلیغات در شهر تهران به صورت های مختلف همچون نقاشی های دیواری, بیلبوردها, مبلمان شهری, پرتابل ها, بدنه اتوبوس ها, بدنه و محوطه مترو و کف خیابان ها, تابلوهای نوری و لیزری و استند ها در جای جای شهر به چشم می خورد؛ به گونه ای که انگار فضاهای شهری مورد هجوم تبلیغات محیطی قرارگرفته اند. این مسئله موجب شده تا شهر گریبان گیر مسائل و چالش های متعددی شود. اهداف: هدف تحقیق حاضر شناسایی مهم ترین آسیب های ناشی از مدیریت تبلیغات محیطی در شهر تهران است. مواد و روش ها: روش تحقیق کیفی و با استفاده از تحلیل مضمون انجام شد. تحلیل شامل یک رفت وبرگشت مستمر بین مجموعه داده ها و مجموعه کدگذاری ها و تحلیل داده هایی است که به وجود آمده اند. مضمون, ویژگی تکراری و متمایزی در متن است که به نظر پژوهشگر, نشان دهنده درک و تجربه خاصی در رابطه با سؤالات تحقیق است. گردآوری اطلاعات با روش کتابخانه ای و مصاحبه صورت گرفت. نمونه شامل 34 نفر از خبرگان, مدیران و کارشناسان مرتبط با تبلیغات محیطی است؛ مصاحبه ها تا زمانی ادامه یافت که جمع آوری داده ها به اشباع رسید. برای انتخاب مصاحبه شوندگان, در ابتدا از روش نمونه گیری هدفمند, سپس از روش نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد و برای تحلیل مصاحبه ها و ترسیم مدل شبکه مضامین از نرم افزار MAXQDA بهره گرفته شد. نتیجه گیری: یافته ها در 8 مضمون اصلی: آسیب های مدیریتی, آسیب های فرهنگی-اجتماعی, آسیب های روان شناختی, آسیب های حقوقی, آسیب های اقتصادی, آسیب های زیبایی شناختی, آسیب های زیست محیطی و آسیب های زیرساخت ساماندهی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایلالی، سیدحسن، نامی، مینا، حسینی امین، سیدنرگس، و بروجردی علوی، مهدخت. (1397). آسیب شناسی مدیریت تبلیغات محیطی کلان شهر تهران. تحقیقات جغرافیایی، 33(3 (پیاپی 130) )، 137-153. SID. https://sid.ir/paper/381090/fa

    Vancouver: کپی

    ایلالی سیدحسن، نامی مینا، حسینی امین سیدنرگس، بروجردی علوی مهدخت. آسیب شناسی مدیریت تبلیغات محیطی کلان شهر تهران. تحقیقات جغرافیایی[Internet]. 1397؛33(3 (پیاپی 130) ):137-153. Available from: https://sid.ir/paper/381090/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسن ایلالی، مینا نامی، سیدنرگس حسینی امین، و مهدخت بروجردی علوی، “آسیب شناسی مدیریت تبلیغات محیطی کلان شهر تهران،” تحقیقات جغرافیایی، vol. 33، no. 3 (پیاپی 130) ، pp. 137–153، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا