مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,096
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 211

چکیده

 زمینه: یکی از عوامل مهم در آموزش, به خصوص در علوم پزشکی رویکرد مطالعه و یادگیری است. آگاهی از رویکرد مطالعه و یادگیری دانشجویان, می تواند روش های آموزشی را متناسب با سبک یادگیری دانشجویان تغییر داده و موجب بهبود آموزش شود. هدف از پژوهش حاضر, بررسی رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 90-1389 بود.روش: این مطالعه توصیفی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 90-1389 انجام شد. 182 نفر از دانشجویان پرستاری و پزشکی به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسش نامه استاندارد (Approached and Study Skills Inventory for Students (ASSIS بود. برای تحلیل نتایج از نرم افزار SPSS-15 استفاده شد.نتایج: رویکرد غالب مطالعه دانشجویان رشته پزشکی, رویکرد عمقی (%40.2) و رویکرد غالب دانشجویان رشته پرستاری, رویکرد راهبردی (45%) بوده است. در مقطع بالینی, استفاده دانشجویان پزشکی از رویکرد عمقی مطالعه افزایش و استفاده از رویکرد سطحی به طور چشم گیری کاهش داشته است. بین معدل تحصیلی دانشجویان و رویکردهای عمقی و راهبردی مطالعه, همبستگی ضعیفی وجود داشت که فقط برای رویکرد راهبردی معنادار بود (p=0.033,r=0.161 ). بین معدل تحصیلی دانشجویان و رویکردهای سطحی مطالعه, رابطه منفی وجود داشت که از نظر آماری معنادار نبود.نتیجه گیری: با توجه به ویژگی رویکرد عمقی مطالعه در یادگیری مطلوب مطالب درسی, شایسته است برنامه ریزان آموزشی شرایطی را فراهم نمایند تا با ایجاد بهترین محیط های یادگیری زمینه را برای سوق دادن دانشجویان برای بهره گرفتن از این رویکردها مهیا نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکورنیا، عبدالحسین، الهام پور، حسین، غفوریان بروجردنیا، مهری، و سعیدیان، سیدرضا. (1390). رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. جنتاشاپیر، 2(4 (پیاپی 5))، 201-211. SID. https://sid.ir/paper/381308/fa

    Vancouver: کپی

    شکورنیا عبدالحسین، الهام پور حسین، غفوریان بروجردنیا مهری، سعیدیان سیدرضا. رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. جنتاشاپیر[Internet]. 1390؛2(4 (پیاپی 5)):201-211. Available from: https://sid.ir/paper/381308/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحسین شکورنیا، حسین الهام پور، مهری غفوریان بروجردنیا، و سیدرضا سعیدیان، “رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” جنتاشاپیر، vol. 2، no. 4 (پیاپی 5)، pp. 201–211، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button