مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل کلیدی رسانه ای در سیاستگذاری برای رادیو-تلویزیون در ایران

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 137

چکیده

سیاستگذاری رسانه ای به مثابه یک مسیله مهم مورد توجه پژوهشگران عرصه رسانه قرار گرفته است که در نحوه تدوین و اجرای آنها ازجمله شرایط و اقتضایات جغرافیایی و اصول کلان سیاسی, اجتماعی و فرهنگی حاکم بر یک کشور بر رسانه های گوناگون تاثیر می گذارند. بر این اساس, هدف اصلی پژوهش فعلی شناسایی عوامل کلیدی رسانه ای در سیاستگذاری برای رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است. روش پژوهش از نوع کیفی (دلفی وتجربه زیسته) و جامعه آماری آن نخبگان و متخصصان رسانه هستند که به صورت تعمدی و گلوله برفی انتخاب شده اند. نتایج پژوهش نشان می دهد که رشته تحصیلی 64/3درصد از پاسخگویان علوم ارتباط و 3/48 درصد از پاسخگویان هییت علمی و 96/52درصد پاسخگویان دارای شغل های اجرایی و سازمانی هستند. نتایج تحلیلی حاکی از آن است که پنج مولفه رویکرد بازار آزاد یا قانونگذاری و تنظیم گری, چگونگی مخاطب شناسی, نوع هنجار حاکم بر رسانه, وضعیت سپهر رسانه ای حاکم بر ایران و ارتباطات محتوا محور و فنی محور از عوامل کلیدی رسانه ای در سیاستگذاری برای رادیو تلویزیون ایران محسوب می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خجسته باقرزاده، حسن. (1398). شناسایی عوامل کلیدی رسانه ای در سیاستگذاری برای رادیو-تلویزیون در ایران. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 26(4 (پیاپی 100) )، 109-137. SID. https://sid.ir/paper/381428/fa

    Vancouver: کپی

    خجسته باقرزاده حسن. شناسایی عوامل کلیدی رسانه ای در سیاستگذاری برای رادیو-تلویزیون در ایران. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1398؛26(4 (پیاپی 100) ):109-137. Available from: https://sid.ir/paper/381428/fa

    IEEE: کپی

    حسن خجسته باقرزاده، “شناسایی عوامل کلیدی رسانه ای در سیاستگذاری برای رادیو-تلویزیون در ایران،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 26، no. 4 (پیاپی 100) ، pp. 109–137، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381428/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button