مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,041
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ی عدالت آموزشی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 143

چکیده

 عدالت آموزشی اصطلاحی است برای توصیف نقش عدالت که به طور مستقیم با تعاملات کلاس درس ارتباط دارد. در پژوهش حاضر رابطة عدالت آموزشی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانشجویان بررسی شد. پس از بررسی پیشینه و مبانی نظری موضوع مشخص شد عدالت سازمانی دارای سه بعد (عدالت توزیعی, عدالت رویه ای, عدالت مراوده ای) است. از این سه نوع عدالت به منظور بررسی عدالت آموزشی بهره برداری شد. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی بود و برای جمع آوری اطلاعات یک پرسش نامه طراحی شد که مقدار آلفای کرونباخ آن 82/0 به دست آمد. جامعة آماری تحقیق شامل دانشجویان رشته های علوم تربیتی دانشگاه مازندران به تعداد 110 نفر بود و بر اساس جدول مورگان 85 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از تکنیک آماری رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد عدالت توزیعی با میانگین 14/4, عدالت رویه ای با میانگین 66/3, و عدالت مراوده ای با میانگین 85/3 پیش بینی کنندة عملکرد آموزشی دانشجویان هستند. r محاسبه شده در سطح 05/0≥ p مبین رابطة معنادار و مثبت بین عدالت آموزشی و ابعاد آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیبایی صابر، محسن، و رضی، میرعرب. (1398). رابطه ی عدالت آموزشی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانشجویان. مدیریت فرهنگ سازمانی، 17(1 )، 125-143. SID. https://sid.ir/paper/381503/fa

    Vancouver: کپی

    دیبایی صابر محسن، رضی میرعرب. رابطه ی عدالت آموزشی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانشجویان. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1398؛17(1 ):125-143. Available from: https://sid.ir/paper/381503/fa

    IEEE: کپی

    محسن دیبایی صابر، و میرعرب رضی، “رابطه ی عدالت آموزشی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانشجویان،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 17، no. 1 ، pp. 125–143، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381503/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button