مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تجربه مصرف بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 176

چکیده

 برندسازی صرفا توسط شرکت ها پیش برده نمی شود, بلکه خواست و نیاز مشتریان موجب شکل گیری برند می گردد. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تجربه مصرف و ادراک مصرف کنندگان بر تجربه برند و ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده به اجرا در آمده است. نوع تحقیق از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ روش, توصیفی پیمایشی و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استانداردی می باشد که بومی سازی شده و روایی و پایایی آن تایید شده است. جامعه آماری, مشتریان برندهای معروف گوشی های هوشمند در شهر زنجان می باشد. با استفاده از پیش آزمون و سنجش انحراف واریانس حاصل از نمونه اولیه, طبق فرمول کوکران, پرسشنامه ها بین 392 نفر نمونه آماری به روش تصادفی ساده توزیع و مدل مفهومی و معادلات ساختاری پژوهش با استفاده از نرم افزار PLS برازش شد. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که ادراک مصرف کنندگان از قابلیت استفاده, بر ارتباط با برند و ارزش درک شده برند و لذت از استفاده تاثیر داشت. همچنین لذت بیشتر در استفاده از محصول, بر ارتباط با برند, ارزش درک شده و اعتماد برند تاثیر داشت. اما تاثیری بر وفاداری به برند نداشت. ضمن این که افزایش ارزش اجتماعی, لذت استفاده را افزایش و ارتباط قوی مصرف کننده با برند بر ارزش درک شده برند و ارزش درک شده برند, بر اعتماد برند و اعتماد, بر وفاداری به برند موثر بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی، حسین، و عزیزالهی، اکرم. (1398). تاثیر تجربه مصرف بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 149-176. SID. https://sid.ir/paper/381527/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی حسین، عزیزالهی اکرم. تاثیر تجربه مصرف بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(22 ):149-176. Available from: https://sid.ir/paper/381527/fa

    IEEE: کپی

    حسین عظیمی، و اکرم عزیزالهی، “تاثیر تجربه مصرف بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 22 ، pp. 149–176، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381527/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button