مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

838
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین عملکرد صادراتی با تعهد صادرات

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 115

چکیده

 با افزایش رقابت در حیطه بازاریابی, صادرات و تلاش شرکت های صادراتی برای به دست گرفتن بازار به طور مداوم در حال دگرگونی است, شناسایی عوامل تاثیرگذار بر عملکرد صادراتی, منافع شرکت های صادراتی را افزایش می دهد. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر عوامل موثر سازمانی (بازارمحوری, رقیب محوری, مشتری محوری و کیفیت روابط) بر عملکرد صادراتی با میانجی گری تعهد صادراتی شرکت ها است. پژوهش از نظر روش توصیفی-علی است. جامعه پژوهش 80 شرکت صادراتی فعال شهرستان خرمشهر است. برای گردآوری داده ها از روش تمام شماری و پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. روایی پرسشنامه به روش محتوایی و روایی همگرا و واگرا و پایایی پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ و پایایی مرکب مورد تایید قرارگرفته است. آزمون فرضیه های پژوهش بر مبنای مدل سازی معادلات ساختاری مورد سنجش قرارگرفته است. نتایج تحلیل داده ها حاکی از تایید رابطه و همبستگی سه عامل بازارمحوری, مشتری محوری و رقیب محوری با عملکرد صادراتی و عدم تایید کیفیت روابط بر عملکرد صادرات است. همچنین نقش میانجی گر تعهد سازمانی در رابطه 4 عامل درون سازمانی بر عملکرد صادراتی در روابط (به جز رابطه بین کیفیت روابط و عملکرد) مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، رحیمی جونقانی، زهره، و بلوچی، حسین. (1399). تبیین عملکرد صادراتی با تعهد صادرات. کاوش های مدیریت بازرگانی، 12(23 )، 85-115. SID. https://sid.ir/paper/381539/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، رحیمی جونقانی زهره، بلوچی حسین. تبیین عملکرد صادراتی با تعهد صادرات. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(23 ):85-115. Available from: https://sid.ir/paper/381539/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، زهره رحیمی جونقانی، و حسین بلوچی، “تبیین عملکرد صادراتی با تعهد صادرات،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 23 ، pp. 85–115، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381539/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button