مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,078
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر به کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (SCRM) بر عملکرد رابطه با مشتری

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 134

چکیده

مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (SCRM) مفهومی نوین در رویکرد ارتباط با مشتری است که فلسفه­ ی آن استفاده از قابلیت رسانه­ های اجتماعی در جهت جذب و نگهداری حداکثری مشتریان می باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر به کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی بر عملکرد رابطه با مشتری می­ باشد. مدل توسعه داده شده پژوهش, ارتباط بین مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی شامل متغیرهای مشتری مداری, به­ کارگیری فناوری رسانه اجتماعی, طرح­ های تعامل با مشتری, فرآیندهای اطلاعات ارتباطی و قابلیت­ های مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی و عملکرد رابطه با مشتری را می­ سنجد. برای آزمون این الگو, اطلاعات 150 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان­ های فعال استان فارس در حوزه بازاریابی با استفاده از پرسشنامه جمع­ آوری گردید. الگوی مفهومی پژوهش با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری با به­ کارگیری نرم افزارWRARP PLS4 و روش تحلیل مسیر مورد سنجش قرار گرفت. نتایج نشان داد که بکارگیری مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (شامل متغیرهای مشتری مداری, استفاده از فناوری رسانه اجتماعی, طرح­ های تعامل با مشتری, فرآیندهای اطلاعات ارتباطی و قابلیت­ های مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی) بر عملکرد رابطه با مشتری تأثیر مثبت و معنی­ داری دارد. نتایج همچنین حاکی بود که فرایندهای اطلاعات ارتباطی بر قابلیت­ های مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی تأثیرگذار نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، سیدمحمدباقر، و یعقوبی جهرمی، زینب. (1397). تأثیر به کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (SCRM) بر عملکرد رابطه با مشتری. کاوش های مدیریت بازرگانی، 10(20 )، 115-134. SID. https://sid.ir/paper/381561/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری سیدمحمدباقر، یعقوبی جهرمی زینب. تأثیر به کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (SCRM) بر عملکرد رابطه با مشتری. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(20 ):115-134. Available from: https://sid.ir/paper/381561/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدباقر جعفری، و زینب یعقوبی جهرمی، “تأثیر به کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (SCRM) بر عملکرد رابطه با مشتری،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 20 ، pp. 115–134، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381561/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button