مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی الگوهای نیازسنجی آموزشی و طراحی برنامه های درسی آموزش های علمی – کاربردی در جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 123

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 آموزش های علمی – کاربردی، آموزش هایی هستند که با هدف ایجاد مهارتهای شغلی و حرفه ای و نیز ارتقای مهارت شاغلین، برنامه ریزی و اجرا می شود. با توجه به نقش این آموزش ها در توسعه کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1369 با تشکیل شورای عالی آموزش های علمی – کاربردی، درصدد ساماندهی ساختار و محتوای این آموزش ها برآمد. در همین راستا در سال 1371 گروه هشتم در شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم تشکیل شد و آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به تدوین، طراحی و اجرای آموزش های علمی – کاربردی به تصویب این گروه رسید. در مقاله پژوهشی حاضر با استناد به مبانی علمی آموزش های علمی – کاربردی الگوهای نیازسنجی آموزشی به منظور شناسایی دوره های علمی – کاربردی و فرآیند طراحی برنامه های درسی، در دو بخش صنعت و کشاورزی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی از عدم التفات دستگاههای سیاستگذار و مجری آموزش های علمی – کاربردی به اهداف این دوره ها (به ویژه به هدف خود اشتغالی)، عدم تبعیت مجریان از الگوهای مناسب نیازسنجی در شناسایی دوره ها و نیز عدم توجه برنامه ریزان به الگوهای طراحی برنامه درسی مهارت – محور است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سعیدی رضوانی، محمود، و بینقی، تقی. (1382). ارزشیابی الگوهای نیازسنجی آموزشی و طراحی برنامه های درسی آموزش های علمی – کاربردی در جمهوری اسلامی ایران. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 4(2 (پیاپی 8))، 105-123. SID. https://sid.ir/paper/381643/fa

Vancouver: کپی

سعیدی رضوانی محمود، بینقی تقی. ارزشیابی الگوهای نیازسنجی آموزشی و طراحی برنامه های درسی آموزش های علمی – کاربردی در جمهوری اسلامی ایران. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1382؛4(2 (پیاپی 8)):105-123. Available from: https://sid.ir/paper/381643/fa

IEEE: کپی

محمود سعیدی رضوانی، و تقی بینقی، “ارزشیابی الگوهای نیازسنجی آموزشی و طراحی برنامه های درسی آموزش های علمی – کاربردی در جمهوری اسلامی ایران،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 8)، pp. 105–123، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381643/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button