مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

350
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل مفهومی حمایت ورزشی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 هدف این تحقیق طراحی مدل مفهومی حمایت ورزشی در ایران بود. روش شناسی تحقیق از نوع نظریه داده بنیاد رهیافت نظامند بود. ابزار گردآوری داده ها: بررسی و مطالعه ادبیات تحقیق و مصاحبه بود. روش تحلیل داده ها؛ پرسش و مقایسه مستمر در مراحل کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی بود. چون در روش تحقیق نظریه داده بنیاد؛ تعمیم یافته ها مدنظر نمی باشد بنابراین نمونه گیری صورت نمی پذیرد و منابع مورد بررسی و مشارکت کنندگان به صورت نظری انتخاب می شوند تا اشباع نظری حاصل گردد. بعد از بررسی و مطالعه ادبیات تحقیق و انجام 16 مصاحبه با اساتید بازاریابی ورزشی؛ اشباع نظری حاصل شد. یافته ها نشان داد 11 مقوله اصلی به عنوان شرایط حمایت ورزشی در ایران وجود دارد که عبارتند از: حمایت, رسانه ها, افکار عمومی, نهادهای حاکمیتی, هواداران, شرایط اقتصادی, ماهیت حامی, ماهیت نهاد ورزشی, فعالیت ورزشی, بازاریابی کمین, و واسطه ها. حامی و فعالیت ورزشی به عنوان دو طرف اصلی در شکل گیری حمایت ورزشی شناسایی شدند و سایر مقولات از طریق تاثیرگذاری روی این دو مقوله در شکل گیری این پدیده تاثیر می گذارند. بنابراین به منظور شکل گیری حمایت ورزشی مطلوب و پایدار؛ ابتدا باید با عملکرد موفق و چشمگیر در فعالیت ورزشی مربوطه, توجه هواداران و رسانه ها را جلب کرد. سپس باید شرکتها و سازمانهای هدفی که با توجه به شرایط اقتصادی و ماهیت آنها انتخاب شده اند را با استفاده از واسطه ها و نهادهای حاکمیتی؛ ترغیب, جذب و حفظ نمود...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خبیری، محمد، علی دوست قهفرخی، ابراهیم، خسرومنش، رحیم، و اسدالهی، آمنه. (1397). طراحی مدل مفهومی حمایت ورزشی در ایران. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 8(16 )، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/381653/fa

    Vancouver: کپی

    خبیری محمد، علی دوست قهفرخی ابراهیم، خسرومنش رحیم، اسدالهی آمنه. طراحی مدل مفهومی حمایت ورزشی در ایران. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1397؛8(16 ):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/381653/fa

    IEEE: کپی

    محمد خبیری، ابراهیم علی دوست قهفرخی، رحیم خسرومنش، و آمنه اسدالهی، “طراحی مدل مفهومی حمایت ورزشی در ایران،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 8، no. 16 ، pp. 1–11، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381653/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button