مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر بهبود مهارت های نوشتاری دانش آموزان از دیدگاه معلمان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 106

چکیده

 نگارش به عنوان یکی از پیچیده ترین فعالیت های شناختی محسوب می شود که روش تدریس و آموزش آن نیازمند توجه ویژه ای می باشد. عوامل متعدد روان شناختی, فرهنگی و جامعه شناختی بریادگیری یک زبان به طور عام و مهارت نگارش به طور خاص تاثیرگذار است. باتوجه به این عوامل, مقاله حاضر در پی آنست که پارامتر های روان شناختی, محیطی, فردی و زبان شناختی موثر بر نگارش را اندازه گیری و مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر مهارت های نوشتاری دانش آموزان از دیدگاه معلمان دوره ی دوم ابتدایی است. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی وجامعه ی آماری پژوهش معلمان مناطق 1 و 2 شهراراک به تعداد 850 نفر می باشد. روش نمونه ی گیری به صورت در دسترس و حجم نمونه نیز بر اساس روش مورگان 265 نفرتعیین شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است که درکل 67 گویه راشامل می شود. سنجش روایی ازطریق روایی صوری انجام شد و پایایی پرسشنامه نیز از طریق آلفای کرونباخ برای عوامل روان شناختی (0. 87)؛ برای عوامل زبان شناختی (0. 91), برای عوامل محیطی (0. 88) وعوامل فردی (0. 91) به دست آمد. برای تجزیه تحلیل اطلاعات از آزمون آماری تی تک نمونه ای استفاده شد. یافته ها نشان دادکه ازدیدگاه معلمان, میانگین عوامل روان شناختی (0. 01, p<25. 34t=), عوامل زبان شناختی (0. 01, p<32. 92t=), عوامل محیطی (0. 01, p21. 94t=) و عوامل فردی (0. 01p

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، منصوره، جلالوندی، مهناز، و دولت آبادی، حمیدرضا. (1399). بررسی عوامل موثر بر بهبود مهارت های نوشتاری دانش آموزان از دیدگاه معلمان. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 9(1 (پیاپی 19) )، 91-106. SID. https://sid.ir/paper/381668/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی منصوره، جلالوندی مهناز، دولت آبادی حمیدرضا. بررسی عوامل موثر بر بهبود مهارت های نوشتاری دانش آموزان از دیدگاه معلمان. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1399؛9(1 (پیاپی 19) ):91-106. Available from: https://sid.ir/paper/381668/fa

    IEEE: کپی

    منصوره قربانی، مهناز جلالوندی، و حمیدرضا دولت آبادی، “بررسی عوامل موثر بر بهبود مهارت های نوشتاری دانش آموزان از دیدگاه معلمان،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 9، no. 1 (پیاپی 19) ، pp. 91–106، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381668/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button