مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر زمینه های فردی بر تنفر از برند در استفاده کنندگان از پوشاک ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 72

چکیده

 روش پژوهش توصیفی-همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری شامل کلیه استفاده کنندگان از پوشاک ورزشی در شهر شیراز بودند که 360 نفر به عنوان نمونه درنظر گرفته شد. ابزار اندازه گیری شامل پرسش نامه استاندارد شش سؤالی تنفر از برند, پرسشنامه چهار سؤالی تجربه منفی گذشته, پرسشنامه پنج سؤالی ناسازگاری نمادین و پرسشنامه چهار سؤالی ناسازگاری ایدئولوژیک بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها به تائید 15 تن از اساتید مدیریت ورزشی رسید؛ همچنین مقدار پایایی, روایی واگرا و همگرا پرسشنامه ها مطلوب برآورد شد. تحلیل نتایج که با روش معادلات ساختاری با نرم افزار PLS و SPSS انجام شد, نشان داد مقدار ضریب تعیین برای سازه تنفر از برند 716/0 میباشد که مناسب بودن برازش مدل ساختاری را تائید میکند. همچنین مقادیر ضرایب اثر داد نشان تجربه منفی گذشته, ناسازگاری نمادین و ناسازگاری ایدئولوژیک بر روی تنفر از برند تأثیر دارد. باتوجه به شکل گیری احساسات منفی و تنفر از برند به واسطه زمینه های فردی در استفاده کنندگان از برندهای ورزشی, به مدیران پیشنهاد می شود با اتخاذ رویکردهایی در مدیریت برند, راه هایی برای مقابله با بحران های این چنینی مدنظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداللهی، محمدحسن، غلامی ترکسلویه، سجاد، و ابوالحسینی، علی. (1399). تأثیر زمینه های فردی بر تنفر از برند در استفاده کنندگان از پوشاک ورزشی. مطالعات بازاریابی ورزشی، 1(4 )، 53-72. SID. https://sid.ir/paper/381931/fa

    Vancouver: کپی

    عبداللهی محمدحسن، غلامی ترکسلویه سجاد، ابوالحسینی علی. تأثیر زمینه های فردی بر تنفر از برند در استفاده کنندگان از پوشاک ورزشی. مطالعات بازاریابی ورزشی[Internet]. 1399؛1(4 ):53-72. Available from: https://sid.ir/paper/381931/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن عبداللهی، سجاد غلامی ترکسلویه، و علی ابوالحسینی، “تأثیر زمینه های فردی بر تنفر از برند در استفاده کنندگان از پوشاک ورزشی،” مطالعات بازاریابی ورزشی، vol. 1، no. 4 ، pp. 53–72، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381931/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button