مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده در ارتقای رفتارهای سبک زندگی سالم دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 293 | صفحه پایان 3002

چکیده

 اهداف: انجام رفتارهای سالم و داشتن یک سبک زندگی سالم در دانش آموزان, مهم است. این تحقیق با هدف تعیین تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقای رفتارهای سبک زندگی سالم در دانش آموزان پسر مقطع اول متوسطه انجام شد. مواد و روشها: این پژوهش یک کارآزمایی کنترل دار تصادفی است که روی 120 دانش آموز پسر متوسطه اول شهر رفسنجان انجام شد. اطلاعات در دو نوبت قبل و 3 ماه بعد از آموزش توسط پرسش نامه مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده جمع آوری شد. مداخله آموزشی طی 12 جلسه آموزشی برای گروه مداخله انجام گرفت. اطلاعات به دست آمده پس از جمع آوری, توسط نرم افزار SPSS 16 و با استفاده از آزمون های آماری t زوجی, t مستقل و کای اسکوئر تحلیل شدند. یافتهها: بعد از مداخله, میانگین نمره آگاهی, نگرش, هنجارهای ذهنی, کنترل رفتاری درک شده و قصد رفتاری در گروه مداخله نسبت به گروه شاهد بالاتر و اختلاف معنی دار بود (0. 001>p). همچنین میزان پرداختن به رفتارهای سبک زندگی سالم در دانش آموزان گروه مداخله به طور معنی داری پس از انجام مداخله آموزشی افزایش یافت (0. 001>p). نتیجه گیری: مداخله آموزشی بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده رفتارهای سبک زندگی سالم را در دانش آموزان گروه مداخله افزایش داد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدی، یحیی، عبدالکریمی، مهدی، صیادی، احمدرضا، و اسدپور، محمد. (1399). تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده در ارتقای رفتارهای سبک زندگی سالم دانش آموزان. آموزش و سلامت جامعه، 7(4 )، 293-3002. SID. https://sid.ir/paper/382002/fa

Vancouver: کپی

احمدی یحیی، عبدالکریمی مهدی، صیادی احمدرضا، اسدپور محمد. تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده در ارتقای رفتارهای سبک زندگی سالم دانش آموزان. آموزش و سلامت جامعه[Internet]. 1399؛7(4 ):293-3002. Available from: https://sid.ir/paper/382002/fa

IEEE: کپی

یحیی احمدی، مهدی عبدالکریمی، احمدرضا صیادی، و محمد اسدپور، “تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده در ارتقای رفتارهای سبک زندگی سالم دانش آموزان،” آموزش و سلامت جامعه، vol. 7، no. 4 ، pp. 293–3002، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382002/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button