مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر انواع موانع جابجایی مشتریان بر وفاداری آن ها (مطالعه موردی: مشتریان بانک ملت شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 140

چکیده

 افزایش روزافزون بانک های تجاری موجب ایجاد نگرانی در خصوص جابجایی مشتریان به خصوص برای بانک های قدیمی و مشهور شده است. در میان این بانک ها, بانک ملت با قدمت 38 ساله و سرمایه 50. 000 میلیاردی قرار دارد که این تحولات ممکن است باعث کاهش وفاداری مشتریانش و گرایش آن ها به سمت بانک های دیگر بشود. این مسئله موجب شد که در پژوهش حاضر به بررسی انواع موانع جابجایی و نقش آن ها در ایجاد وفاداری برای مشتریان بانک ملت در سطح شهر تهران پرداخته شود. این پژوهش, مطالعه ای کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی مشتریان بانک ملت در شهر تهران می باشد که حداقل یکبار از خدمات این بانک استفاده کرده اند. تعداد نمونه مورد نیاز بر اساس فرمول کوکران نیز برابر با 385 است. روش نمونه گیری پژوهش حاضر به شیوه نمونه گیری خوشه ایبوده و پرسشنامه تدوین شده در میان 480 نفر از مشتریان شعب مختلف شهر تهران توزیع شد و با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری, برازش مدل و بررسی فرضیه ها مدنظر قرار گرفت. نتایج مربوطه نشان داد که اثر معنادار متغیرهای مختلف مربوط به موانع جابجایی (هزینه های جابجایی, دسترسی و جذابیت سایر گزینه ها, مزایای اجتماعی, مزایای اطمینان و مزایای رفتار ویژه) بر وفاداری مشتریان بانک ملت شهر تهران مورد تایید قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع پور، زینب، کردناییج، اسداله، و شهابی، الهه. (1398). بررسی تاثیر انواع موانع جابجایی مشتریان بر وفاداری آن ها (مطالعه موردی: مشتریان بانک ملت شهر تهران). کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(21 )، 115-140. SID. https://sid.ir/paper/382428/fa

    Vancouver: کپی

    زارع پور زینب، کردناییج اسداله، شهابی الهه. بررسی تاثیر انواع موانع جابجایی مشتریان بر وفاداری آن ها (مطالعه موردی: مشتریان بانک ملت شهر تهران). کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(21 ):115-140. Available from: https://sid.ir/paper/382428/fa

    IEEE: کپی

    زینب زارع پور، اسداله کردناییج، و الهه شهابی، “بررسی تاثیر انواع موانع جابجایی مشتریان بر وفاداری آن ها (مطالعه موردی: مشتریان بانک ملت شهر تهران)،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 21 ، pp. 115–140، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382428/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button