مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباطات مراقبت مدار در تجربه بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 110

چکیده

 پرستاری رشته ای مبتنی بر عمل است. نقش عمده ای که کار در بالین در توسعه مهارت های پرستاری دارد, دانشجویان این رشته را ملزم می سازد که یاد بگیرند چگونه در محیط بالینی به عنوان فردی حرفه ای عمل کنند. مطالعات زیادی در زمینه محیط یاد گیری بالینی دانشجویان پرستاری و مشکلات مربوط به آن انجام شده است, اما تجربه بالینی دانشجویان پرستاری کمتر به عنوان یک کل مورد توجه قرار گرفته است.روش مورد استفاده در این پژوهش پدیده شناسی و هدف اصلی آن جستجو, توصیف و تفسیر درک دانشجویان پرستاری از کار بالینی, و بدون ترتیب, به دست آوردن بینش عمیق تر در مورد تجربه کار بالینی دانشجویان پرستاری بود. این پژوهش بر مبنای روش توصیه شده توسط Van Manen انجام شد. در این مطالعه هفت دانشجوی پرستاری درباره تجربه بالینی شان مورد مصاحبه قرار گرفته و داده های به دست آمده مکتوب از این مصاحبه ها با استفاده از روش شناسی پدیده شناختی Van Manen مورد تجزیه و تحلیل توصیفی تفسیری قرار گرفت.یکی از مهم ترین مضمون های ظهور یافته "ارتباطات مراقبت مدار" بود که در چهار زیر مضمون "چگونگی اداره بیمار" "ارتباط نزدیک با بیمار", "تقویت بیمار", و "همدلی" آن را توصیف می کردند.هدف پژوهش کیفی و مخصوصا پدیده شناسی, ایجاد دانش در زمینه پدیده مورد مطالعه است. دانش ایجاد شده در این پژوهش می تواند دست مایه پژوهش های دیگر در زمینه قرار گیرد تا افق های دیگری در مورد این پدیده گشوده شده و راهنمای آموزش بالینی رشته پرستاری قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیروی، حمید، یادآورنیک روش، منصوره، حق دوست اسکویی، سیده فاطمه، و برترو، کارینا. (1384). ارتباطات مراقبت مدار در تجربه بالینی دانشجویان پرستاری . نشریه پرستاری ایران، 18(42-41)، 93-110. SID. https://sid.ir/paper/382563/fa

    Vancouver: کپی

    پیروی حمید، یادآورنیک روش منصوره، حق دوست اسکویی سیده فاطمه، برترو کارینا. ارتباطات مراقبت مدار در تجربه بالینی دانشجویان پرستاری . نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1384؛18(42-41):93-110. Available from: https://sid.ir/paper/382563/fa

    IEEE: کپی

    حمید پیروی، منصوره یادآورنیک روش، سیده فاطمه حق دوست اسکویی، و کارینا برترو، “ارتباطات مراقبت مدار در تجربه بالینی دانشجویان پرستاری ،” نشریه پرستاری ایران، vol. 18، no. 42-41، pp. 93–110، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button