Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

735
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

765
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های الکتروانسفالوگرافی زیرگروه های کودکان با نقص توجه/بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 80

چکیده

 مقدمه: اختلال بیش فعالی/ نقص توجه (ADHD) به عنوان یک اختلال عصب تحولی شامل سه زیر گروه نقص توجه (ADHD-I), بیش فعالی/تکانشگری (ADHD-H) و ترکیبی (ADHD-C) است که با توجه به تفاوت در سبب شناسی و نشانه شناسی اختلال ناهمگنی را شکل می دهد. هدف این مطالعه بررسی مشخصات الکتروانسفالوگرافی (EEG) در زیر گروه های ADHD بود. روش کار: آزمودنی های این مطالعه شامل 61 پسر مبتلا به ADHD (ADHD-I: 25 نفر؛ ADHD-H: 14 نفر؛ ADHD-C: 22 نفر) و 43 کودک عادی با دامنه سنی 7 تا 12 سال و با هوش نرمال که همتا شدند. آزمودنی ها بوسیله سیاهه رفتاری کودکان و EEG (دلتا: 1 تا 4 هرتز, تتا: 4 تا 8 هرتز, آلفا: 8 تا 12 هرتز, و بتا 12 تا 30 هرتز) در حالت چشم بسته مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل عاملی دوراهه و بوسیله مدل افزایشی تحلیل شدند. یافته ها: نسبت تتا/ بتا در همه زیر گروه های ADHD بویژه زیر گروه ADHD-I در مقایسه با کودکان عادی بالاتر بود. به علاوه در زیر گروه ADHD-I, فعالیت تتا بالاتر و فعالیت بتا پایین تر بود. هیچ تفاوت معنی داری بین گروه ها در فعالیت دلتا و آلفا مشاهده نشد. نتیجه گیری: براساس نتایج این مطالعه, نشانگر های EEG زیر گروه ADHD-I را بهتر تشخیص می دهند که این می تواند در چارچوب مدل تاخیر بلوغ سیستم اعصاب مرکزی تبیین گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، محمد، خسروآبادی، رضا، و پوراعتماد، حمیدرضا. (1399). ویژگی های الکتروانسفالوگرافی زیرگروه های کودکان با نقص توجه/بیش فعالی. تازه های علوم شناختی، 22(1 )، 70-80. SID. https://sid.ir/paper/382575/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی محمد، خسروآبادی رضا، پوراعتماد حمیدرضا. ویژگی های الکتروانسفالوگرافی زیرگروه های کودکان با نقص توجه/بیش فعالی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1399؛22(1 ):70-80. Available from: https://sid.ir/paper/382575/fa

    IEEE: کپی

    محمد رستمی، رضا خسروآبادی، و حمیدرضا پوراعتماد، “ویژگی های الکتروانسفالوگرافی زیرگروه های کودکان با نقص توجه/بیش فعالی،” تازه های علوم شناختی، vol. 22، no. 1 ، pp. 70–80، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382575/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا